A testnevelő tanárképzés együtt él a Testnevelési Egyetemmel, hiszen az intézmény 1925-ös megalapítását követően egy ideig edzőként, vagy testnevelő tanárként diplomáztak a fiatalok. Nos, egyetemünk a mai napig képzi a testnevelőket, jelentős hangsúlyt fektetve arra, hogy a lehető legjobb tanárokká avanzsáljanak.
Mondhatjuk, hogy fő profilként képez testnevelő tanárokat a TF, ami talán néha háttérbe szorul, amikor a Testnevelési Egyetemről beszélünk, mivel rengeteg olimpiai bajnok, világbajnok vagy éppen edzőnagyság járt és jár ma is a TF-re.
A kérdés adott: mitől lesz jó egy testnevelő tanár? Ezúttal azonban erről egy a fiatal oktató generációhoz tartozó tanárt, a TF-en 1995-ben végző Csordás-Makszin Ágnest, a Tanárképző Intézet Pedagógia és Módszertani Tanszékének egyetemi tanársegédjét kérdezzük. A korábbi atléta édesapja, Dr. Makszin Imre egyetemi docens már nyugdíjasként, negyven éve oktat egyetemünkön, így TF-es család tagjaként a kérdésre való rálátása Makszin Ágnesnek talán nagyobb, mint alaphelyzetben. De visszatérve az említett kérdésre, mitől is lesz jó egy testnevelő tanár?
„Véleményem szerint elsősorban a sport szeretete – ez a legfontosabb –, megfelelő gyakorlati tudás, szakmai ismeret és a pedagógiai érzék is számít. Egy olyan lelkialkat is szükséges, amely által a testkultúra értékeit a tanár át tudja adni és meg tudja szerettetni a gyerekekkel – válaszolta érdeklődésünkre Csordás-Makszin Ágnes. – A pedagógiai érzéket azért tartom fontosnak, mert a gyerekeknek manapság több joguk van, mint kötelességük, mindeközben a pedagógusoknak csökkent az eszköztáruk a tekintélyszerzésre.”
Néhány évvel ezelőtt a sport iránt bevallottan elkötelezett magyar kormány bevezette a mindennapos testnevelést, ami egyrészt jótékony hatással lehet a cseperedő ifjak egészségére, másfelől még több testnevelő tanár helyezkedhet el a pályán. Több testnevelő tanárra van szükség, így a TF-en szerzett diploma értéke is megnőtt.
„Való igaz, hogy megnőtt a kereslet a testnevelő tanárok iránt – folytatta Csordás-Makszin Ágnes. – És egyúttal a felelősségük is még nagyobb lett, hiszen a mindennapos testnevelés bevezetése révén ők naponta találkoznak a diákokkal, vagyis a lehető legszorosabban kísérik végig őket az iskolai évek során.”
És, ugye, nagyon nem mindegy, hogy a testnevelők mit és hogyan adnak át a diákoknak az együtt töltött időszakban. Ahogy a hallgatók értékelése sem másodlagos egy-egy oktatóról.
- Hírek
- Büszkeségeink
- Hallgatói hírek
- Tudományos hírek
- TDK hírek
- Pályázati hírek
- TFSE hírek
- Archívum
- Eseménynaptár
Archívum
-
2024.
-
2023.
-
2022.
-
2021.
-
2020.
-
2019.
-
2018.
-
2017.
-
2016.
-
2015.
-
2014.
-
2013.
-
2012.
-
2011.
-
2010.
-
2009.
-
2008.
-
2007.
-
2006.
-
2005.
-
2004.
-
2003.
-
2002.
-
2001.