Jól vizsgázott a Testnevelési Egyetem e-learning rendszere
2021. május 12.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

Bár még javában tart a TE-hallgatók és oktatók e-learninggel kapcsolatos tapasztalatainak feldolgozása, úgy tűnik, a pandémiás helyzetben sikeresen helytállt a rendszer, amelynek a jövőben is fontos szerepe lesz.

Jól vizsgázott a Testnevelési Egyetem e-learning rendszere

Lassacskán kijelenthetjük, hogy Magyarország kilábal a koronavírus-járvány harmadik hullámából. Legalábbis erről tanúskodnak az egyre javuló járványügyi adatok, amelyeknek köszönhetően az ország fokozatosan visszatér a normál kerékvágásba. Ennek egyik jele, hogy már a felsőoktatási intézmények is újranyitnak, és számos helyen megkezdődhet a jelenléti oktatás.

Nincs ez másképpen a Testnevelési Egyetemen sem, ahol május 10-én, hétfőn – a szó szoros értelmében – újra megnyílt az intézmény kapuja a hallgatók előtt. A rektori rendelkezés értelmében ugyanis a 2020/21. tanév tavaszi félévének befejezése a nappali munkarendű, alapképzésben (BA, BSc) részt vevő, nem végzős hallgatók számára a sportági gyakorlati tanítási órákat, valamint a kizárólag személyes jelenléttel megtartható gyakorlati tanítási órákat a tanítási rend szerinti utolsó tanítási héten (2021. május 10-14.) tömbösített formában, jelenléti oktatás keretein belül tartják meg.

A járvány sújtotta időszakban a hallgatók a Microsoft Teams alkalmazáson követhették figyelemmel az előadásokat és az órákat, és hasonlóan fontos szerephez jutott az e-learning távoktatási keretrendszer is.

„Tavaly szeptemberben újult meg a támogató szervezeti egység, a Távoktatás és E-learning Csoport az egyetemen – tájékoztat Vass Róbert informatikai irodavezető. – A pandémia alatt óriási lendületet vett a távoktatás és az e-learning, s bár már korábban is használtuk a rendszert, igazán most kellett először éles helyzetben alkalmaznunk. Komoly előrelépésekről számolhatok be, amelynek részeként korszerűsítettük és napra késszé tettük a rendszert. Az oktatók  folyamatosan töltik fel anyagaikat, aminek köszönhetően egyre szélesebb az egyetem digitális tudástára. Azt tapasztaljuk, hogy a hallgatók fokozódó érdeklődést mutatnak az e-learning rendszer iránt, és – teljesen érthető módon – komoly elvárásokat támasztanak vele szemben. Örömmel mondhatom el azt is, hogy a kezdeti nehézségeket követően oktatóink is egyre jobban belelendültek a távoktatásba és sikeresen vették az akadályokat. Összességében kijelenthetjük, hogy a pandémia jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy fejlődjön a Testnevelési Egyetem e-learning távoktatási keretrendszere.“  

Első hallásra úgy tűnhet, hogy a járvány enyhülésével az e-learning szerepe is háttérbe szorul, ám a tapasztalatok teljesen mást mutatnak.

„A felnőttképzésben továbbra is működtetünk kell az e-learninget, a külföldi hallgatók oktatásában pedig a Teams szerepe változatlan marad. Arról nem is beszélve, hogy az e-learning egyben jelentős tudásközpont is, amelyben naprakész, korszerű sportszakmai anyagokat találhatnak a hallgatók. Hosszú távú terv, hogy a TE értékesíteni tudja ezeket az oktatási modulokat, legfőképpen a felnőttképzésben. Azt se felejtsük el, hogy a jelenléti oktatásban a számonkérés, a tanulásszervezés, illetve a kiegészítő tananyagok továbbra is ezen a platformon lesznek elérhetőek. Valljuk be őszintén: megváltozott a világ, és ez a korosztály kifejezetten igényli az ilyen jól működő digitális rendszereket“ – árulta el Vass Róbert.

„A jelenléti oktatásban az e-learning rendszer kifejezetten növeli a képzés színvonalát – vallja Horváth Kinga Kincső rendszeradminisztrátor. – Hosszú távú célunk, hogy fejlesszük a platformon elérhető tanagyagot, a Teamsnek pedig a nemzetközi képzésekben juthat fontos szerep a későbbiekben. Úgy látjuk, hogy a pandémia alatt kifejezetten jól vizsgázott az e-learning modul, és arra törekszünk, hogy a jövőben még inkább felhasználóbarát legyen. Ebbe a folyamatba szeretnénk bevonni a hallgatókat is, aminek részeként a Hallgatói Önkormányzat segítségével igyekszünk monitorozni és összegyűjteni a diákok tapasztalatait, amelyeket felhasználunk a rendszer fejlesztésekor. Egyébként év elején, januárban frissítettük a rendszert, aminek köszönhetően új köntösbe bújt. A rendszer nemcsak az elméleti, hanem a gyakorlati tárgyak tekintetében is hatékonyan működik. Utóbbi esetében főként videós segédanyagokat töltöttek fel az oktatók, s ennek köszönhetően találkoztam kijezetten ötletes, táncot oktató, illetve tornával kapcsolatos audiovizuális anyagokkal is. Hamarosan következnek a vizsgák, és emiatt ismét rendkívül fontos szerep hárul az e-learning modulra és a Teamsre.“

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!