Újra gyógytestnevelőket képez a TF
2024. október 3.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

Dr. Trájer Emese szakfelelős szerint itthon változatlanul nagy az igény a jól képzett gyógytestnevelő tanárokra, ám az is fontos, hogy végzettségüknek és tudásuknak megfelelő munkakörben helyezkedjenek el.

Két év szünet után újraindult a négy féléves Gyógytestnevelő tanár mesterképzés (MSc) a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen (TF), levelező munkarendben. Dr. Trájer Emese szakfelelős arról tájékoztatott, hogy megújították, aktualizálták a képzési tervet, amely továbbra is rövid ciklusú képzésként van jelen a palettán.

„A korábbi évekhez képest nagyobb az érdeklődés a képzés iránt – tudtuk meg Trájer Emesétől. – Ezt egyrészt annak tulajdonítjuk, hogy folyamatosan nő az ellátandó gyermekek száma, másrészt a képzőintézmény is évről évre több fórumon és kommunikációs csatornán népszerűsíti az induló szakokat, ami által többekhez juthatott el a híre. Szerencsére sok, korábban nálunk vagy az ország más felsőoktatási intézményében végzett hallgató szeretné elmélyíteni tudását, illetve szüksége van arra a gyerekek egészségmegőrzését célzó preventív szemléletre, amely mostanság nagy súlyt és teret kap. Ezt a tudást nemcsak testnevelő tanárok tudják jól kamatoztatni, hanem edzők is.”

Mivel a mostani csoport kis létszámú, rendkívül hatékonyan folyik az oktatás, és a négy félév alatt bőven jut idő, hogy a résztvevők elmélyítsék elméleti és gyakorlati tudásukat. A szakon oktatók felelőssége nagy, mert folyamatosan haladniuk kell a rohamléptekben fejlődő sport- és egészségtudománnyal, fel kell dolgozniuk az erről a területről érkező információdömpinget, és tudományos eredményeken alapuló tudást kell átadniuk a hallgatóknak.

A jövőre nézve biztató, hogy sok, a jelenlegi rövid ciklusú testvelőtanár-képzésből kikerülő hallgató is szívesen jelentkezik gyógytestnevelőtanár-képzésre, ahol az aktuális tudásukat bővítve széles körben alkalmazható, piacképes diplomát szereznek.   

„Bár viszonylag nagy számú képzett gyógytestnevelő tanár van az országban, sokan nem ezt a végzettséget igénylő munkakörben helyezkednek el – reagált Trájer Emese arra a kérdésre, hogy van-e itthon igény gyógytestnevelőkre. – A probléma sajnos összetett. Az azonban kijelenthető, hogy az ellátást igénylő gyermekek száma jelenleg is nagy, és egyre nő az igény a preventív és differenciáló mozgásfejlesztő szemléletre. Emiatt egyértelműen szükség van a pályát választó, jól felkészített szakemberekre.”

A képzésen oktató tanárok sokat tesznek azért, hogy a hallgatók végül ezt a pályát válasszák hivatásuknak.

„Igyekszünk megtanítani nekik, hogy ha kikerülnek az egyetem falai közül, mi mindent valósíthatnak meg egy-egy óra során, mekkora a szabadságuk az órák felépítésében és megszervezésében, és miként támaszkodhatnak a kreativitásuk mellett a módszertani eszköztárukra. Azt látjuk, hogy a hallgatók vevők erre, és igénylik is az aktualizálást. Erre a képzésre jórészt motivált, már testnevelő tanárként vagy edzőként dolgozó szakemberek jelentkeznek, akiknek a visszajelzése alapján egyértelműen elmondható, jól tudják alkalmazni az itt megszerzett tudást.”

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!