Borsán járt a Társadalomtudományi Tanszék
2024. február 7.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

Borsa polgármestere meghívásának eleget téve nemrég Erdélybe látogattak a TF több szervezeti egységének dolgozói, többek között a Társadalomtudományi Tanszék munkatársai is.

Tavaly decemberben az „Olimpiai álom Erdélyben” című film vetítésekor egyetemünkre látogatott az erdélyi Máramaros megyében található Borsa polgármestere, Ion-Sorin Timis, aki akkor téli sportolásra hívta a TF hallgatóit és dolgozóit a település sícentrumába.

E meghívásnak eleget téve utazott el hosszú hétvégére nemrég a Társadalomtudományi Tanszék szervezésében néhány szervezeti egység – Sportjogi Tanszék, Pszichológiai és Sportpszichológiai Tanszék, Sportmenedzsment Tanszék – több munkatársa, valamint egyes Alumni-tagok.

Összesen tizenöten utaztunk el Borsára. Csoportunkat dr. Szikora Katalin vezette, aki nemcsak folyamatosan egyeztette vendéglátóinkkal a túra részleteit, hanem kulturális programot is szervezett a résztvevőknek – meséli dr. habil. Gál Andrea tanszékvezető. Így például megálltunk Szaploncán, és sétáltunk a híres Vidám Temetőben, a visszaúton pedig a magyar vívósport egyik legsikeresebb edzője, dr. Bay Béla szinérváraljai szülőházát tekintettük meg. Borsán igazi téli hangulat fogadott bennünket, és egy magyar házaspár vezette Medve Panzióban otthonosan éreztük magunkat. A csapat egyik fele síelt, illetve szánkózott, míg a többiek a hegyen kirándultak, vagy éppen a szálláshelyen pihentek. A kirándulásnak volt azonban egy hivatalos programja is, hiszen Ion-Sorin Timis polgármester a hivatalában fogadott többünket, és több mint egyórás beszélgetést folytatott velünk a kapcsolatépítés további lehetőségeiről. Ezt követően meghívást kaptunk egy közös ebédre. Vendéglátónk egyedülálló gesztust gyakorolt azzal, hogy mindannyian ajándékba kaptuk a kabinos sífelvonóra érvényes kétnapos bérletét, amelyet este a kivilágított pályán is használhattunk. A vacsora után vetélkedőt szerveztünk, pingpongoztunk, beszélgettünk, egyszóval remekül éreztük magunkat. Jövőre is szívesen visszatérnénk, és örülnénk, ha más kollégák is csatlakoznának hozzánk. Köszönjük az egyetemnek, hogy ingyen használhattuk a kisbuszt, Varga Ferencnek pedig azt, hogy mindvégig biztos kezekben volt a kormány.”