Csíksomlyón jártunk
2023. június 2.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

Harmincegy fős TF-csapatunk az erdélyi keresztényzarándoklaton járt pünkösdkor. A látogatás során – többek között – megszentelték a TF zászlaját.

Május 26-án reggel 6 órakor indultunk el a különítmény Erdélybe, hogy mi 31-en képviseljük egyetemünket. Hosszú volt az út, már a határon is sokat kellett várakoznunk, azután baleset, útlezárás gátolta haladásunkat, és el is tévedtünk egyszer. Este 10 óra után érkeztünk meg Csíkszentmihályra, a Nyírfa étterembe, ahol már nagyon vártak minket meleg vacsorával. Pompás ízekben, kedves fogadtatásban volt részünk. Utána mindenki elfoglalta a szállását, és fáradtan, de tele hassal tértünk nyugovóra.

Csíksomlyón jártunk 1

Szombat reggel 6:30-kor az ébresztő után elfogyasztottuk finom reggelinket majd útnak indultunk. 17 km várt ránk, a csíksomlyói búcsú szentmiséjére, a Kis- és Nagysomlyó-hegy közötti hegynyeregbe. A Csíkszeredával összenőtt Csíksomlyóra vezető utakon órákon keresztül hömpölygött a tömeg szombat délelőtt. Az egyházi zászlók, magyar és székely lobogók és a település-zászlók százai alatt kaptattak fel az emberek a Nyeregbe. A történelmi Magyarország egész területéről találkoztunk zarándokokkal, mi magunk, a csíkszentmihályi kereszt alatt vonuló úgynevezett keresztalja csoportba kapcsolódtunk be.

A Kovács Gergely gyulafehérvári érsek celebrálta szabadtéri szentmise a pápai himnusz, valamint a magyar és mindkét székely himnusz eléneklésével ért véget. A szabadtéri szentmise ünnepi szónoka Urbán Erik, az erdélyi ferences rendtartomány provinciálisa volt.

Csíksomlyón jártunk 2

A mise után elindultunk lefelé Csíkszeredába. A hatalmas tömeg többször igen meredek lejtőkön ereszkedett alá. Este a vacsora után beszélgetés után mindenki hazatért az őt befogadó családhoz.

Vasárnap reggel Csíkszeredában a kegytemplomhoz sétáltunk, útközben a búcsú árusai között, az erdélyi kürtöskalácsnak senki nem tudott ellenállni. Sietnünk kellett, mert ebédre hívott meg minket Csíkszentmihály polgármestere. Csodálatosan megterített asztallal vártak minket és a bősi zarándokokat. A felvidéki Bős város lakói a 90-es évek óta tartják és ápolják a kapcsolatot a csíkszentmihályiakkal.

Ebéd után következett a pünkösdi királyválasztás. A fiaink versengtek, lányaink voltak a bíráik. Volt futóverseny, birkózás és favágás is. Miután megválasztottuk a királyt, elköszöntünk a bősiektől, a polgármester pedig rövid, de tanulságos és igencsak megható beszéddel bocsájtott útra minket. Legyetek, legyünk olyanok, mint a tű és a cérna. Minél erősebb a cérna és minél többen „varrjuk” annál szorosabban tarthatjuk össze nemzetünket.

Csíksomlyón jártunk 3

Este 7.30-ra érkeztünk Gyimesbükkbe, a gyimesi csángók földjére az ezeréves határhoz. Az Ismerős Arcok koncertjén a szöveg, zene, szív, lélek, harmónia mind egyben volt, mint mindig!

A csodálatos tájban felállított színpad és a zene nagy hatással volt mindannyiunkra.

…..Mikor lemegy a nap, akkor érezzem azt, hogy ma jó volt Magyarnak lenni!.... (Ismerős Arcok)

A koncert után készült Attilával – az együttes énekesével, Nyerges tanár úr fiával – egy közös fotó, az együttest megleptük TF-es ajándékcsomagokkal.

Ezzel zártuk ezt a csodálatos pár napot, amit közösen Erdélyben tölthettünk Mária ünnepén.  A koncert után, este indult haza fizikailag elfáradt, de lelkileg csordultig feltöltődött kis csapatunk.

Köszönjük a Testnevelési Egyetemért Alapítványának és az egyetemnek, hogy hozzájárulásukkal, az egyetemünk fizikai fejlesztése mellett az egyetemi polgárok lelki fejlődésének fontosságát is szem előtt tartják és támogatják. Szintén köszönettel tartozunk a sofőröknek a kellemes, részükről zökkenőmentes utazásért.

Az idei búcsú jelmondata: Assisi Szent Ferenc “Üdvözlégy, ki szűz lévén templommá lettél!”