Fontos ülést tartott csütörtökön a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Szenátusa.
A döntésekről, amelyeket az egyetemet fenntartó Alapítvány kuratóriuma is elfogadott, Sterbenz Tamást, a TF rektorát kérdeztük.
Milyen volumenű kérdésekben döntöttek a szenátusi ülésen?
Fajsúlyos ügyekben, amelyek a jövőben meghatározzák az egyetem életét – válaszolta Sterbenz Tamás. – A munkát és a tanévet új szervezeti struktúrában kezdjük augusztusban, illetve szeptemberben, megszüntetjük a kancellári szervezeti egységet, s helyette két főigazgatóságot, a Gazdasági és a Kampusz Főigazgatóságot hozzuk létre. Hisszük, hogy ezáltal egységesebb és dinamikusabb vezetést tudunk kialakítani, céljainkat gyorsabb ügymenettel és határozottabban tudjuk képviselni.
A TF hallgatóit közvetlenül érintő ügyek is terítékre kerültek?
Igen. Úgy döntöttünk, hogy az ősztől az eddigieken kívül további 200-220 ösztöndíjat hozunk létre, ezeket hallgatói kiválóság ösztöndíjnak hívjuk, és egyetlen kritériumnak kell megfelelni: a vállalt kreditmennyiség 90 százalékos minimum teljesítése négyes átlag fölötti eredménnyel. Új elem, hogy már 20, most bekerülő tanérjelölt is ösztöndíjat kaphat a felvételik alapján, szeretnénk a legjobb diákokat az osztatlan tanárképzésünk felé irányítani.
Úgy tudjuk, ketten, köztük egy neves sportszakember is csatlakozott, most már komolyabban a TF-hez.
Két docensi álláshelyet meghirdettünk, és az ő megválasztásuk is megtörtént. Kádár Judit, aki a nemzetközi igazgatóságunkat vezeti, mostantól a Sportmenedzsment Tanszék oktatójaként és habilitált docensként erősíti csapatunkat. Rátgéber László eddig a Sportjáték Tanszék óraadójaként tevékenykedett, mostantól pedig habilitált docensként félállásban az egyetemen oktat. A fő cél mindkettejükkel a nemzetközi kapcsolatok erősítése, kosárlabdában kimondottan a FIBA-val, vagyis a Nemzetközi Kosárlabda Szövetséggel a közös nemzetközi edzőképzés elindítása.
Az ülésen vita is zajlott – elárulja, hogy miről?
A legérdekesebb tartalmi vita az osztatlan tanárképzés átalakítása kapcsán alakult ki, mivel a képzési kimeneti követelmények változása miatt a 11 félév 10 félévre rövidül. Úgy gondoljuk, mindez intenzívebb és jobb képzési tartalmat tesz lehetővé. Természetesen a csökkenés az óraszám, a kreditszám, illetve még akár tantárgyak elvesztését is jelenti, ezért vannak tanszékek és oktatók, akik ezt nehezményezték. Azonban úgy gondolom, egészséges kompromisszum született, és az osztatlan tanárképzésünk a rövidciklusúakkal együtt megújul.
- Hírek
- Büszkeségeink
- Hallgatói hírek
- Tudományos hírek
- TDK hírek
- Pályázati hírek
- TFSE hírek
- Archívum
- Eseménynaptár
Archívum
-
2025.
-
2024.
-
2023.
-
2022.
-
2021.
-
2020.
-
2019.
-
2018.
-
2017.
-
2016.
-
2015.
-
2014.
-
2013.
-
2012.
-
2011.
-
2010.
-
2009.
-
2008.
-
2007.
-
2006.
-
2005.
-
2004.
-
2003.
-
2002.
-
2001.