Hírek

Fontos ülést tartott a Szenátus

Fontos ülést tartott csütörtökön a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Szenátusa.

A döntésekről, amelyeket az egyetemet fenntartó Alapítvány kuratóriuma is elfogadott, Sterbenz Tamást, a TF rektorát kérdeztük.

Milyen volumenű kérdésekben döntöttek a szenátusi ülésen?

Fajsúlyos ügyekben, amelyek a jövőben meghatározzák az egyetem életét – válaszolta Sterbenz Tamás. – A munkát és a tanévet új szervezeti struktúrában kezdjük augusztusban, illetve szeptemberben, megszüntetjük a kancellári szervezeti egységet, s helyette két főigazgatóságot, a Gazdasági és a Kampusz Főigazgatóságot hozzuk létre. Hisszük, hogy ezáltal egységesebb és dinamikusabb vezetést tudunk kialakítani, céljainkat gyorsabb ügymenettel és határozottabban tudjuk képviselni.

A TF hallgatóit közvetlenül érintő ügyek is terítékre kerültek?

Igen. Úgy döntöttünk, hogy az ősztől az eddigieken kívül további 200-220 ösztöndíjat hozunk létre, ezeket hallgatói kiválóság ösztöndíjnak hívjuk, és egyetlen kritériumnak kell megfelelni: a vállalt kreditmennyiség 90 százalékos minimum teljesítése négyes átlag fölötti eredménnyel. Új elem, hogy már 20, most bekerülő tanérjelölt is ösztöndíjat kaphat a felvételik alapján, szeretnénk a legjobb diákokat az osztatlan tanárképzésünk felé irányítani.

Úgy tudjuk, ketten, köztük egy neves sportszakember is csatlakozott, most már komolyabban a TF-hez.

Két docensi álláshelyet meghirdettünk, és az ő megválasztásuk is megtörtént. Kádár Judit, aki a nemzetközi igazgatóságunkat vezeti, mostantól a Sportmenedzsment Tanszék oktatójaként és habilitált docensként erősíti csapatunkat. Rátgéber László eddig a Sportjáték Tanszék óraadójaként tevékenykedett, mostantól pedig habilitált docensként félállásban az egyetemen oktat. A fő cél mindkettejükkel a nemzetközi kapcsolatok erősítése, kosárlabdában kimondottan a FIBA-val, vagyis a Nemzetközi Kosárlabda Szövetséggel a közös nemzetközi edzőképzés elindítása. 

Az ülésen vita is zajlott – elárulja, hogy miről?

A legérdekesebb tartalmi vita az osztatlan tanárképzés átalakítása kapcsán alakult ki, mivel a képzési kimeneti követelmények változása miatt a 11 félév 10 félévre rövidül. Úgy gondoljuk, mindez intenzívebb és jobb képzési tartalmat tesz lehetővé. Természetesen a csökkenés az óraszám, a kreditszám, illetve még akár tantárgyak elvesztését is jelenti, ezért vannak tanszékek és oktatók, akik ezt nehezményezték. Azonban úgy gondolom, egészséges kompromisszum született, és az osztatlan tanárképzésünk  a rövidciklusúakkal együtt megújul.

rektor,interjú,szenátus