Hiánypótló kötet született a testnevelési tantervekkel foglalkozó tudományterületen. Megjelent az Eötvös József Könyvkiadó gondozásában Prof. Dr. Hamar Pál A testnevelés tantervelmélete c. monográfiája.
„E könyv megírásának generális célja egyrészt a tantervelmélet diszciplína összekapcsolása a sporttudomány elméletével és gyakorlatával, másrészt a sportszakemberek megismertetése a tantervek „világával”.”- írja a szerző könyvének bevezetésében.
A monográfia elsősorban az általános képzésre illetve a központi tantervek kérdéskörére összpontosít.
Az alapfogalmak pontosítása után a testnevelés tantervek történeti áttekintéséről olvashatunk három fejezetben az 1867-es évtől 1918-ig, az 1920-as évektől 1948-ig, illetve az 1950-1989-ig tartó időszakot felölelve.
A szerző külön fejezetben tér ki a testnevelés tartalmi korszerűsítésének nemzetközi vonatkozásaira. A tantervelméleti háttér mellett napjainkig nyerhetünk betekintést a külföldön jelenleg is érvényben lévő oktatást szabályozó dokumentumokról. Részletesen bemutatva a kontinentális és az angolszász típusú tantervek sajátosságait, jellemzőit.
A következő fejezet a szakirodalmakban is időről időre felmerülő kérdéskört, azaz az ellenőrzés, értékelés témakörét járja körül a legkorszerűbb szemlélet felől megközelítve.
A szerző részletesen kitér a rendszerváltozást követő tantervekben a testnevelés szerepének, helyének bemutatására. A NAT eddig megjelent négy változata is górcső alá kerül, természetesen a testnevelés szempontjából.
Jelentős szerepet kap a műben a közoktatási típusú sportiskolai kerettantervek, illetve a gyógytestnevelés sajátos tanterveinek elemző bemutatása.
A könyv VIII. fejezete önálló kutatásként a 11-18 éves tanulók testnevelés iránti affektivitásának magyarországi vizsgálatát elemzi.
A kötet IX., záró fejezete a testnevelés tartalmi korszerűsítésének ideáját illetve a „Tanulók – testnevelő tanárok – infrastruktúra” témakört taglalja.
Ahhoz, hogy a gyakorlatban eredményes munkát végezhessünk, nekünk testnevelő tanároknak elengedhetetlen az elméleti alapok ismerete. A monográfiát jó szívvel ajánlom minden elmélettel és gyakorlattal foglalkozó szakembernek, s főleg a leendő testnevelő tanároknak.
Budainé dr. Csepela Yvette, Tanárképző Intézet
- Hírek
- Büszkeségeink
- Hallgatói hírek
- Tudományos hírek
- TDK hírek
- Pályázati hírek
- TFSE hírek
- Archívum
- Eseménynaptár
Archívum
-
2025
-
2024
-
2023
-
2022
-
2021
-
2020
-
2019
-
2018
-
2017
-
2016
-
2015
-
2014
-
2013
-
2012
-
2011
-
2010
-
2009
-
2008
-
2007
-
2006
-
2005
-
2004
-
2003
-
2002
-
2001