Hírek

Benczenleitner, Vágó: kölyök atlétikai versenyeket szerveztünk

Az atlétika tanszék évek óta nagy figyelmet fordít a hallgatók versenyrendezési képességének kibontakoztatására. Ennek a programnak egyik eleme a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítése a kölyök atlétikaversenyre, aminek csúcspontját egy-egy viadal megszervezése és lebonyolítása jelenti. Az idén a hallgatóknak két elméleti előadást követően kellett önállóan megszervezniük és lebonyolítaniuk a kölyök atlétikai versenyeket. 

Atlétika Oktatásmódszertan II. tantárgy keretében az osztatlan IV. évfolyam és az MA végzős hallgatói bizonyíthatták rátermettségüket és felkészültségüket. Az MA leány hallgatók az E teremben rendeztek próbaversenyt az MA fiúknak, amelyet az osztatlan IV. évfolyamos hallgatók megfigyeltek. A következő alkalommal már MA-osztatlan közös szervezésben jó hangulatú, nagyszabású versenyt rendeztek, amelyen csoportonként 8-8 fővel versenyzőként képviselték magukat, s a többiek versenybíróként vagy éppen szurkolóként szerepeltek. A sikeres versenyek lebonyolításának fő szervezője Bajcsy Krisztina, Tabajdi Dénes és Novák Melinda volt.

Benczenleitner Vágó kölyök atlétikai versenyeket szerveztünk

Az IV. évfolyam osztatlan 5. csoportja a Testnevelési Egyetem Gyakorló Sportiskolai Általános Iskola és Gimnáziumban (Diána) szervezte és bonyolította le a versenyt. A következőkben hallgatóink beszámolójából megtudhatjuk, hogyan élték át a versenyt. A kölyökatlétika megszervezésére két alkalom állt rendelkezésünkre. Az egyiken próbaversenyt tartottunk, amely rendkívül hasznos volt számunkra, hiszen a feladatok során jelentkező kisebb hibákat javíthattuk és apróbb változtatásokkal tudtuk módosítani az állomásokat a következő hétre, amikor már élesben kellett megmutatnunk szervezői, rendezői tudásunkat.

Benczenleitner Vágó kölyök atlétikai versenyeket szerveztünk

Nyolc állomást terveztünk, állomásonként 1-1 hallgató feladata volt, hogy elmagyarázza a feladatot a kicsiknek. A gyereksereget 8 csapatra osztottuk és minden csapat mellé 1-1 hallgatót osztottunk be kísérőnek. Nagyon izgatottan vártuk, hogy mi sül ki az elgondolásainkból.

Elérkezett a verseny napja, fél 8-ra érkeztünk meg a Dianába, gyorsan kipakoltunk és felkészültünk a lelkes tömegre. Amikor megérkeztek a gyermekek, Szántó Edina és Kovács Anna Regina tartott játékos bemelegítést. Volt ott minden: riszálom úgyis-úgyis, nád a házam teteje és gangnam style. A picik nagyon élvezték a bemelegítést és koncentráltan követték le a mozdulatokat. Ezután beosztottuk a gyermekeket 8 csoportba, felvetettük velük a csapatjelző trikókat és elindult mindenki megküzdeni a színes eszközökkel tarkított akadályokkal. 4-4 állomást várta a teremben és kint az udvaron a versenyzőket.

Az állomások:

  1. FORMA 1: Egyszerű szlalom pálya, amelynek legvégén nyusziugrásban kellett haladni a gyerekeknek. Csapatidőt mértünk.
  2. ZSÁKBAMACSKA: A gyermekeket felállítottuk a kézilabda pálya 6-os vonalára, ahonnan egy füles labdát kellett „bevetni” a kapuba. 4 lehetősége volt mindenkinek, de csak az ért pontot, ha a labda a két kapufa között landolt.
  3. RAKÉTADOBÁS TURBÓGERELLYEL: 2 kísérlete volt mindenkinek, a nagyobb dobást vettük figyelembe és adtuk össze csapatszinten.
  4. UGRÁLÓVÁR: 4 bója által kirakott négyzet. Középről indultak, egyet előre, majd vissza, hátra, vissza, jobbra, vissza, balra, vissza kellett szökdelniük. Szökdelésenként 1-1 pont járt, fejenként 15 másodperc idő állt rendelkezésre.
  5. GAZELLAFUTAM: Kis gátak felett futás a végén bójakerüléssel, majd visszafutás a gátak felett és társ váltása. Csapatidőt mértünk.
  6. SZÖCSKEPARÁDÉ: Helyből távolugrás. Csapattávolságot mértünk, a gyerekek egymást követve a társ utolsó nyomából folytatva teljesítették a próbát.
  7. BÚGÓCSIGA: Szlalomfutás, a végén bójával, amelyet teljes fordulattal kellett megkerülni, majd futás vissza és váltás a következő kisatlétával. Csapatidőt mértünk.
  8. CÉLLÖVÖLDE: 3 hullahopp-karika volt elhelyezve, különböző pontokkal jutalmaztuk a találatokat. A legközelebbi 1 pont, a középső 2, a legtávolabbi 3 pont. Mindenkinek 2 kísérlete volt.

Tökéletes visszajelzés volt számunkra, hogy a gyerekek nevetve (1-1 állomáson verejtékezve) a legtöbbet hozták ki magukból, végig jó kedvűen, örömmel végezték a feladatokat! Az állomások leküzdése után Pusztai Krisztina tartott a gyerekeknek jól sikerült zenés levezetést. 

A verseny után nélkülözhetetlen a kemény munkáért járó jutalom! A kis atlétáink ceruzákat, noteszt, táskát és napszemüveget kaptak. Az eredményhirdetés után mindenki megkapta a saját csoportvezetőjétől a megérdemelt jutalmat, majd gyors sorakozó után fáradtan, de élményektől fűtve, boldogan távoztak a teremből. Mi pedig fáradtan, pozitív energiákkal feltöltve álltunk a hirtelen elcsendesedett teremben. Örültünk, hogy sikerült mindent a terveink szerint megvalósítani, és ismét rádöbbentünk, hogy milyen szép szakmát választottunk!

Hajrá, TE, éljen a kölyökatlétika, gazdagodjanak sok-sok szép élménnyel a gyerekek az iskolai testnevelésben!

Benczenleitner Ottó,Atlétika Tanszék,oktatásmódszertan,Kölyökatlétikai Program,versenyrendezés,Vágó Béla