Hírek

Konferencia a Testnevelési Egyetemen testnevelőknek

A Testnevelési Egyetem szervezésében sikeres konferencia zajlott 2018. október 25-én csütörtökön az egyetem új K épületének, ATHÉN konferenciatermében. A Testnevelési Egyetem a TÁMOP-3.1.19-15/1-2015-0001 azonosító számú „Tartalmi-módszertani fejlesztés, valamint pedagógus továbbképzés a mindennapos testnevelés terén” projekt fenntartási időszakának keretében „Innovációs lehetőségek a testnevelés oktatásában - különös tekintettel a kézilabdaoktatására” címmel konferenciát szervezett.

Az egyetem tavaly két, testnevelőket megcélzó konferenciáját a Magyar Olimpiai Bizottsággal együttműködve valósította meg. Az 2018-as évben új  partnerek, szervezetek együttműködésükkel emelték a testnevelőknek szóló rendezvény ismertségét és szakmai rangját. Az idei társrendezők a Magyar Sporttudományi Társaság (és annak Sportinnovációs Szakbizottsága), a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete, illetve a Magyar Kézilabda-szövetség (és annak Sporttudományi Tanácsadó Testülete) voltak.

Konferencia a Testnevelési Egyetemen testnevelőknek

A konferencián Prof. Dr. Hamar Pál, a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének elnöke, a Testnevelési Egyetem oktatási rektorhelyettese és Prof. Dr. Tóth Miklós, a Magyar Sporttudományi Társaság elnöke mondott köszöntőt. Az érdeklődők elsőként egyetemünk professzoraitól, oktatóitól kaphattak körképet a sport és egészség összefüggéseiről, a testnevelés értékes tradícióiról, pedagógiai problémákról és azok ajánlott megoldásairól. A korunk kihívásaira, válságjelenségek hatásaira adott pozitív válasz rendkívüli fontosságát felismerve lett elemezve a konferenciának az iskolai testnevelés személyiségformáló hatása, az élsport felé „átjárók” lehetőségeinek feltérképezése, a távolabbi múlt adaptálható mintáinak, értékeinek áttekintése, a jövő lehetséges trendjeinek elemzése.

A korábbi projekt széles palettájából ezúttal a kézilabdasport oktatásának kérdésein keresztül lehetett a résztvevők részéről átgondolni a sportági adaptációk lehetőségét, megismerni a testnevelésben rejlő lehetőségeket. A részvevők pontos tájékoztatást kaptak a testnevelőket érintő kérdésekben, például a Magyar Kézilabda-szövetség elvégzett munkájáról, a munka eredményeiről, amelyben eddig páratlan módon az iskolákat és a testnevelőket szólították meg.

A Testnevelési Egyetem munkája révén szoros kapcsolatot tart fenn a testnevelőkkel, ennek során például mentorálás tapasztalatait, problémafelvetéseit, kapcsolódó megoldási javaslatokat ismerhettek meg az érdeklődők. A konferencián nemcsak elméleti, hanem a gyakorlatban alkalmazható módszerekkel is találkoztak a szakemberek. Konkrét sportági példák lettek bemutatva (más csapatsportágakban is adaptálható módon), új irányok, új módszerek Dr. Ökrös Csaba TE-tanszékvezető, európai kézilabda mesteredző előadásában, vagy a gyakorlati munkában például a TFSE–KSA utánpótlásában felhalmozott tapasztalatokat ismerhették meg a sportszakemberek.

Győrfi János európai kézilabda mesteredző, a konferencia fő szervezője elmondta: „Ezen a csonka héten nem volt könnyű konferenciát szervezni, de novemberben-decemberben a különböző szervezetek már nagyon sűrű programajánlattal rendelkeztek, így felvállaltuk ezt az októberi időpontot. Nagyon örülök, hogy csodálatos új létesítményünkben száznál is többen tiszteltek meg bennünket érdeklődésükkel. Szerettük volna felfrissíteni meglévő kapcsolatainkat a testnevelőkkel és egyúttal visszahívni az itt végzett testnevelőinket, edzőinket, sportszakembereinket is, megmutatni új, modern és korszerű környezetünket. A konferencia alkalmával új innovatív alkalmazható ismereteket kívántunk átadni, s azt gondolom, a kitűzött célt sikerült elérni! Az előadások segítségével széles kontextusba helyeződött a testnevelés kérdésköre, s emellett a kézilabdasport példáján sikerült adaptálható módszereket, megoldásokat javasolnunk. Köszönöm a támogató szervezetek készséges együttműködését, a kollégák támogató munkáját. A kooperáció rendkívüli érték világunkban.”

TF,konferencia,TÁMOP,kézilabda,Magyar Olimpiai Bizottság,módszertan,mindennapos testnevelés,pedagógus-továbbképzés