Határozott rektori szavak a konferencián
2019. november 19.Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem

Pénteken rendezték meg a Testnevelési Egyetemen a Prevenció, integráció, inklúzió az iskolai testi nevelésben című, 3. országos testnevelés, gyógytestnevelés és sport konferenciát. Az eseményen kiderült, a Magyar Rektori Konferencia sporttudományi szakbizottsága egyöntetűen kiállt a testnevelő-gyógytestnevelő tanári szakpár megerősítése mellett.

Határozott rektori szavak a konferencián

Az eseményen Mocsai Lajos, a TE vezetője mondott köszöntőt és Prof. dr. Hamar Pál a Testnevelési Egyetem oktatási rektorhelyettese is felszólalt. A két vezető közül elsőként Hamar Pál állt a mikrofon mögé, akinek beszédéből idézünk:  

„A mindennapos testneveléssel kapcsolatban sok minden elhangzik, s számos helyen mondtam és itt most megint megerősítem a tényt: a legrosszabb forgatókönyv lett volna, ha arra várunk, hogy infrastrukturálisan és a személyi feltételek területén minden tökéletes és optimális legyen, és csak akkor vezettük volna be. A mindennapos testnevelés olyan vívmány, amelyet meg kell őrizni. De emellett kirajzolódik egy újabb eredmény, hogy a nemzeti alaptantervbe és a kerettantervbe visszakerül a gyógytestnevelés, ami olyan lehetőséget biztosít mindannyiunk számára, amellyel élni kell. Hogy aztán ez milyen tartalommal lesz megtöltve, a gyerekeknek mennyire lesz élményközpontú, mennyi lesz a hozzáadott pedagógiai értéke, ez önökön fog múlni! 

Ezúton szeretném bejelenteni, hogy 2020-ban lesz 105 éves a magyarországi gyógytestnevelés és ennek kapcsán a Magyar Testnevelőtanárok Országos Egyesülete és annak gyógytestnevelés tagozata jövőre rendezvénysorozatot tervez.”

Ezt követően Prof. Dr. h. c. Mocsai Lajos köszöntőjében az alábbiakra hívta fel a figyelmet: 

„Azt gondolom, hogy a testkultúra, egy olyan kultúrterület, amelyre nagy figyelmet kell fordítanunk itt a Testnevelési Egyetemen. Kiemelt fontossággal kell bírnia, hogy a gyógytestnevelésnek a gyógypedagógiától való megkülönböztetését elfogadtassuk és megértessük.  A magyar gyermekek egészsége, fejlődése kell, hogy legyen az első, és legfontosabb! Első számú feladatunknak tartom a jogi szabályozás rendezését annak érdekében, hogy az iskolában tevékenykedő testnevelő tanárok gyógytestnevelőként, képzett szakemberként megfelelő munkát tudjanak végezni. Egy szó, mint száz: a testnevelés, a testkultúra, a gyógytestnevelés a lehető legrövidebb idő alatt képviselje a legmagasabb értéket, a Testnevelési Egyetem pedig – társegyetemeivel együtt – a legjobb képzést adja az utánunk jövő testnevelő tanár generációnak. 

Tájékoztatom Önöket, hogy a Magyar Rektori Konferencia sporttudományi szakbizottsága egyöntetűen kiállt a testnevelő-gyógytestnevelő tanári szakpár mind tartalmi, mind pedig jogilag történő megerősítése és támogatása mellett.”

A TE rektora továbbá elmondta, hogy a gyógytestnevelés jelenlétét az iskolákban a rászoruló gyermekek teljes ellátásában látja. Az iskolában jelenlévő testnevelő tanárok, kiegészülve a szakszolgálatokkal, országos lefedettséget biztosítanának a gyógytestnevelés rendszerében. A testnevelő-gyógytestnevelő tanári egyetemi oklevél mindenkit teljes jogkörrel kell, hogy felruházzon szakmájában, külön szakvizsga megszerzése nélkül.

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!