Egyetem

Move the Mind Projekt (Erasmus+)

Projekt vezető: SPIN Sport Innovation BmBH & CO KG

Projekt partner: Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (MTSE)

Projekt azonosító: 622128 – EPP – 1 – 2020 – FR – SPO - SCP

Projekt kezdete: 2021

Projekt befejezése: 2023

Támogatás teljes összege: 349,865 euró

Projekt rövid leírása és célja

A Move the Mind projekt a mentális egészség fejlesztése a sport eszközeivel.

A Move the Mind egy figyelemfelkeltő projekt, amelyet az Európai Bizottság Erasmus+ programja társfinanszíroz, mint a sport területén megvalósuló együttműködési partnerséget. A projekt fő célja, hogy a fizikai aktivitás és a sport lelki egészségre gyakorolt ​​pozitív hatásának hasznosításával segítse a munkaképes korú felnőtteket abban, hogy a társadalmi válság idején jobban megbirkózzanak a mindennapi élet kihívásaival.

Bővítjük a sport és a fizikai aktivitás pozitív oldalairól szóló bizonyítékokat az emberek mentális egészségéhez és jólétéhez való hozzájárulás tekintetében. Kiépítjük a sportedzők kapacitását a sportban való részvétel szintjén, hogy kihasználják a sport pozitív mentális hatását edzéseik során. Felhatalmazzuk azokat a felnőtteket, akiket válság sújt, hogy a sportot eszközként használják fel a kihívásokkal való megbirkózásban, valamint mentális egészségük és jólétük javításában.

Partnerség:

  1. Fonden Tarab Institute International (DK)
  2. International Council for Coaching Excellence (UK)
  3. Stichting Sportdrenthe (NL)
  4. Magyar testnevelési és Sporttudományi Egyetem (HU)
  5. Unio de Federacions Esportives de Catalunya (ES)

Honlap >>>

V4V Projekt (Erasmus+ sport)

Projekt vezető: Európai Sport Foglalkoztatási Obszervatórium (EOSE)

Projekt partner: Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (MTSE)

Projekt azonosító: 622128-EPP-1-2020-FR-SPO-SCP

Projekt kezdete: 2021. január 1.

Projekt befejezése: 2023. december 31.

Támogatás összege: 450 000 euro

MTSE támogatási része: 13 470 euro

Projekt rövid leírása és célja

A projekt célja, hogy gyakorlati megoldásokat kínáljon a sportban végzett önkéntes munka világának néhány kulcsfontosságú kihívására. Sokéves bizonyítékok támasztják alá, hogy az önkéntesek létfontosságúak a sport számára. Időjüket és energiájukat ingyen adják, de önkéntes munkájuk során sok informális tanulsággal is gazdagodnak. A V4V egyik alapelve az, hogy ha van mód arra, hogy ezeket a készségeket és kompetenciákat láthatóvá tegyük, az erőteljes ösztönző lehet a több önkéntes bevonására. Az egyes önkéntesek ambícióinak és igényeinek megfelelően készségeik és kompetenciáik láthatóvá tétele megkönnyítheti a fizetett munkába való átmenetet, segítheti a szakmai előmenetelt, és elkezdheti kezelni az ágazati készséghiányt, amelyet más kutatások, például az EOSE ESSA-Sport projektje is feltárt. Egy másik kihívás, hogy a sportban végzett önkéntes munka csökkenőben van, és létfontosságú, hogy többet tegyünk az önkéntesek gondozásáért és megtartásáért, valamint hogy jobban kihasználjuk azt, amit hozzá tudnak tenni.

Az európai sportágazat 12 magasan jegyzett szakértő partnerének támogatásával a V4V célja, hogy a következő eredményeket érje el:

  • A sportban dolgozó önkéntes munkaerő átfogó feltérképezése.
  • Digitális eszköztár az önkéntesek toborzásához, megtartásához és menedzseléséhez.
  • Egy online kompetenciaalapú önértékelési eszköz, amely lehetővé teszi az önkéntesek számára, hogy azonosítsák és bemutassák az önkéntes tevékenység során szerzett készségeket és kompetenciákat.
  • Az első európai sportönkéntes készségekkel foglalkozó csúcstalálkozó.

A project négy projectelemből (IO1-IO4) épül fel, melyekből a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem az első projectelem vezetője (IO1). Ez a projektelem a project kutatási részét jelenti. Az adatgyűjtés három módszer alkalmazásával történt, mely a partnerországokban az önkéntességgel kapcsolatos dokumentum elemzést, interjú készítést és kérdőíves vizsgálatot jelenti.

Partnerség:

  1. Európai Sport- és Foglalkoztatási Megfigyelőközpont (EOSE)
  2. Nemzetközi Sport- és Kulturális Szövetség (ISCA)
  3. Európai Önkéntes Központ (CEV)
  4. World Rugby
  5. Nemzetközi Judo Szövetség Akadémiai Alapítvány (IJF)
  6. Román Labdarúgó Szövetség (FRF)
  7. Finn Atlétikai Szövetség (SUL)
  8. Sport and Recreation Alliance (SRA)
  9. Portugál Sport- és Ifjúsági Intézet (IDPJ)
  10. Észt Sportoktatási és Információs Alapítvány (FSEI)
  11. Nemzeti Sportkutatási Intézet (NISR)
  12. Leeds Beckett Egyetem (LBU)
  13. Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (MTSE)

Honlap >>>

TES-D Sport Diplomacy

Projekt vezető: International Sport and Culture Association (ISCA)

Projekt partner: Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (MTSE)

Projekt kezdete: 2021. január 1.

Projekt befejezése: 2022. november 30.

Projekt rövid leírása és célja

Soft Skills for Soft Diplomacy pilot projekt, amelynek célja olyan speciális módszerek feltárása volt, amelyek lehetővé teszik a professzionális sportolók számára, hogy olyan készségeket fejlesszenek ki, amelyek segíthetik őket a különböző diplomáciai szerepekben és kapcsolatokban való szereplésében karrierjük második szakaszában. A hivatásos sportolók és a sportegyetemek végzős hallgatóinak többsége tapasztalja a diplomáciai, nemzetközi kapcsolatok, interkulturális kihívások, protokoll- és nyelvtudás hiányát, ami ahhoz szükséges, hogy sportklubban, szövetségben vagy intézményben dolgozzon. A saját készségek, célok és lehetőségek tudatosítása projektünk révén több szinten valósult meg. Feltérképezzük, milyen speciális igényekre lehet szüksége ennek a feltörekvő sportszakember-csoportnak, és kidolgoztunk néhány platformot és ajánlást ennek a tudáshiánynak a megszüntetésére.

A résztvevők között a Magyar Sporttudományi Egyetem (MTSE) Sportdiplomáciai Programjának egykori és jelenlegi hallgatói, profi sportolók, sportági pozíciókat betöltő döntéshozók és MTSE hallgatók is helyet kaptak. A május 6-i Sportdiplomáciai Fórum emellett egy asztalitenisz tornát is integrált, amely a Ping Pong Diplomácia 50. évfordulóját ünnepelte, valamint egy online szekciót a sikeres sportdiplomata karrierhez szükséges készségekről, ahol különböző országok diplomatái és intézményi partnerek képviselői csatlakoztak a beszélgetéshez.

Érdemes hangsúlyozni ennek a projekt relevanciáját különböző szinteken:

  • Ez a kezdeményezés áttörést jelentett egy nemzetközi (ISCA) erőfeszítésben, amely a sportdiplomácia támogatásának módjait vizsgálja öt alapszervezettel együtt.
  • Országos viszonylatban kísérleti jelleggel egyesítette a diplomácia, a felsőoktatás, a sportmenedzsment és a sportszakma különböző nézeteit és megközelítéseit a sportdiplomata képességeivel kapcsolatban.
  • Intézményi szinten az Egyetem fokozta a sportdiplomácia kutatásában tett erőfeszítéseket és hálózatát, sikeresen lépett be egy európai projektbe, és nemzetközi partnereinkkel elősegítette egy angol nyelvű sportdiplomáciai program kidolgozását.
  • Csapat és egyéni szinten: sportdiplomácia öregdiákjainkat, jelenlegi hallgatóinkat és oktatóinkat összefogtuk, és létrehoztunk két rendezvényt (1 az egyetemen és egy külföldön), egy interjút és egy kérdőív sorozatot, valamint segített egy szakdolgozatot.

Partnerség:

  1. Nemzetközi Sport- és Kulturális Szövetség (ISCA)
  2. Testnevelési és Sporttudományi Egyetem (MTSE)
  3. Unione Italiana Sport Per tutti (UISP) APS Roma
  4. Dán Gimnasztikai Szövetség (DGI)
  5. FC Internationale Berlin 190 e.V
  6. ITTF Alapítvány

Honlap >>>

Sport for Sustainable Development

Projekt vezető szervezet: ENGSO Youth

Projekt kezdete: 2019. január 1.

Projekt befejezése: 2022. november 30.

Projekt céljai

  • Platform létrehozása a sportalapú nem formális és formális oktatás területén szerzett tudás megosztására és átadására a partnerszervezetek és az ifjúsági, oktatási és sportágazatot képviselő érdekeltek között
  • Ifjúsági sportoktatók, ifjúsági munkavállalók, ifjúsági vezetők és nem kormányzati szervezetek munkatársai a tudás, a készségek és a kompetenciák növelése érdekében a sporton keresztüli fenntartható fejlődés területén, valamint a helyi közösségeikben dolgozó fiatalok megerősítése érdekében;
  • Fel kell hívni a figyelmet a sporttevékenységek nevelő erejére, valamint a nagy és közepes méretű sportrendezvényekben rejlő lehetőségek oktatási célú felhasználásának fontosságára
  • Információ gyűjtés a bevált gyakorlatokról a sporton keresztüli fenntartható fejlődés terén, és dolgozzon ki egy online képzési kézikönyvet az SDG workshop megtartásához
  • Tanulási és mobilitási lehetőségek biztosítása a hátrányos helyzetű fiatalok számára, hogy megtapasztalhassák a 2020-as tokiói, 2022-es dakari és 2024-es párizsi olimpiai játékok oktatási hagyatékát
  • Hozzon létre fenntarthatóság fejlesztésével kapcsolatos alapvetéseket a Tokió 2020 utáni ifjúsági sportoktatás támogatására, és kapcsolja össze azt a 2022-es Dakar és a 2024-es párizsi oktatás előtti tevékenységeivel
2025. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!