Egyetem

Hazai projektek

Folyamatban lévő projektek

  • A TKP2020-NKA-17 azonosítószámú projekt a 2019. májusában a Tématerületi Kiválósági Program 2019. keretében elkezdett „A sport egészség legyen! - A mozgás, mint gyógyszer kifejlesztése” címet viselő kutatás-fejlesztés folytatása, második üteme, így a szakmai program az egészség tématerületen belül a korábban elkezdett négy lenti tematikus alprogramon (A,B,C,D) keresztül kíván innovatív, a gyakorlatban is használható eredményeket elérni. További információk a projekt oldalán érhetők el.
  • A 2019-1.2.1-EGYETEMI-ÖKO-2019-00012 azonosítószámú projekt keretében a a Testnevelési Egyetem szenátusa létrehozta az Innovációs és Technológiai Transzfer Központot (ITTK). Az ITTK 2020. januárjában elindította a „Proof of Concept” programot (PoC program) az egyetemen keletkezett technológiák piaci hasznosításának elősegítése érdekében. A PoC program kiemelt célja, hogy támogatást nyújtson a találmányokból, újításokból, ötletekből adódó lehetőségek értékelésére, kijelölje az utat a hasznosításra és olyan fázisba juttassa a technológiákat, amely alkalmas a licenciára vagy bármilyen tőkebevonás elősegítésére. További információk a projekt oldalán érhetők el.
  • Kutatási pályázatok (pályázat / év / nyilvántartási szám / címe / elnyert összeg / pályázó)
    • NKFIH (Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal) / 2018-2022 / KKP 126823 / A rendszeres testedzés generális hatásainak rejtélye: maximális oxigénfelvétel vagy molekuláris jelzőrendszer függő? / 222 278 000 forint / Dr. Radák Zsolt
    • OTKA (Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok) / 2020 - 2022 / 135829 / A humán neuromuszkuláris teljesítmények fejlesztésének bionikai eszközei és módszerei / 6.540.000 Ft / Dr. Barna Tibor

Lezárt projektek

  • A TUDFO/51757/2019-ITM azonosítószámú projekt egy tématerületen belüli fejlesztést kívánt megvalósítani és célja egy hosszabb, 5 éves időintervallumú program keretében diagnosztikai és sport-terápiás kutatás-fejlesztés megvalósítása volt annak érdekében, hogy a sporttevékenység kimutatható „egészség-nyereséget” és „anyagi-nyereséget” hozzon létre a magyar társadalom számára. Emellett határozott célunk volt, hogy a projekt a gyakorlatban is hasznosuljon és olyan új, innovatív, internettel és mobil telefonnal összekötött diagnosztikai és terápiás szolgáltatás jöjjön létre, ami hosszabb távon meghatározó eszköze lehet Magyarország egészségügyi mutatóinak javításában. További információk a projekt oldalán érhetők el.
  • Az EFOP-3.4.6-VEKOP-17-2017-00002 azonosító számú, "Intézményirányítást támogató rendszerek fejlesztése a felsőoktatásban" elnevezésű projekt célja egységes, egymással integrált intézményirányítási, gazdálkodási, teljesítménymérési, kontrolling, HR és tanulmányi adminisztrációs folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetése, finanszírozási rendszer megvalósításához és működtetéséhez szükséges egységes szervezeti, folyamatirányítási és informatikai feltételek megteremtése volt. A projektben a Testnevelési Egyetem konzorciumi partnerként vett részt, a számára megítélt 100%-os támogatás összege 14 760 522 forint volt. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg 2017. szeptember 1. – 2019. április 30. között. Bővebb információ itt érhető el.
  • Az EFOP-5.2.5-18-2018-00012 azonosító számú, "Társadalmi innovációk - új módszerek kidolgozása a Testnevelési Egyetem megvalósításában" elnevezésű projekt keretében a Testnevelés Egyetem mentális és fizikai egészségtudatosságot fejlesztő projekt módszertanának kidolgozására és pilot tesztelésére vállalkozott az Európai Szociális Alap finanszírozásával. A támogatás összege 194 224 052 forint. A projekt oldala a http://tf.hu/projektek/hazai-projektek/efop-5-2-5-18-2018-00012 címen érhető el.
  • Az EFOP-3.4.3-16-2016-00008 azonosító számú projekt „A Testnevelési Egyetem intézményi fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” 2016-2019 között az Európai Szociális Alap finanszírozásával valósult meg. Támogatás összege: 76 185 100 forint. A projekt oldala a http://tf.hu/projektek/hazai-projektek/efop-343 címen érhető el.
  • A KEHOP-5.2.11-16-2016-00013 számú „Fotovoltaikus rendszerek kialakítása központi költségvetési szervek részére” című pályázati program keretében a Testnevelési Egyetem Beruházási Programirodája négy budapesti helyszínen elvégezte a napelemes rendszerek tervezését és telepítését. A projekt 107 644 000 forint, 100%-ban támogatott, előlegként kifizetésre kerülő költségvetéssel valósult meg. A projekt weboldala a http://tf.hu/projektek/hazai-projektek/kehop-5-2-11-16-2016-00013 címen érhető el.
  • A TÁMOP-3.1.19-15/1-2015-0001 azonosító számú „Tartalmi-módszertani fejlesztés, valamint pedagógus továbbképzés a mindennapos testnevelés terén” című kiemelt projekt az Európai Szociális Alap finanszírozásával valósult meg. Támogatás összege: 1,373 milliárd forint A projekt weboldala a https://virtualcampus.tf.hu/index címen érhető el.
  • Felsőoktatási Struktúraátalakítási Alap Pályázata. E-learning és blended learning oktatásfejlesztése, melyre az elnyert támogatás összesen: 57 000 000 forint.
  • Kutatási pályázatok (pályázat / év / nyilvántartási szám / címe / elnyert összeg / pályázó)
    • OTKA (Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok) / 2015-2018 / 112810 / A fizikai aktivitás és kalória megvonás szerepe a fehérje stabilitásra és epigenetikára: szirtuinok szerepe / 29 760 000 forint / Dr. Radák Zsolt
    • OTKA (Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok / 2016-2018 / Up-to-date method to improve psychosomatic performance in elderly persons / 9 204 000 forint / Dr. Nyakas Csabas
    • NKFIH (Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal) / 2017-2022 / FK 125316 / Éntudatos érzelmek szerepe a perceptuális döntéshozatali folyamatokra - sportolók és nem sportolók összehasonlítása / 13 538 000 forint / Dr. Boda-Ujlaky Judit
    • OTKA (Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok) / 2016-2019 / 116691 / A magyar élsport versenyképessége az egyéni és csapatsportágakban működő gazdasági ösztönzők tükrében / 17 056 000 forint / Dr. Sterbenz Tamás
    • OTKA (Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok) / 2013-2018 / 108444 / A cerebrovascularis ellenállás áramlásfüggő szabályozása / 18 904 000 forint / Dr. Koller Ákos

Projektek

A Testnevelési Egyetemen megvalósuló hazai és nemzetközi projektjeinek áttekintése érdekében válasszon a jobb oldali menüsorban.

MST

Ide kattintva Ön átkerül a Magyar Sportmenedzsment Társaság saját oldalára.

MTTOE

MTTOE címer

Az MTTOE státusa

Az egyesület neve: Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete

Az egyesület nevének rövidítése: MTTOE

Jogállása: Az egyesületi jogról szóló 1989. évi II. sz. törvény alapján a Fővárosi Bíróság által 1990. március 8.-i dátummal nyilvántartásba vett önálló jogi személy. Területi szervezetei az Alapszabályban rögzített származtatott jogok alapján működnek.

Működése: Működését az Alapszabályban és a Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak határozzák meg.

Az egyesület irányítását:

  • a 17 tagú elnökség
  • a 7 tagú Intézőbizottság
  • a 3 tagú Felügyelő Bizottság végzi.

A területi szervezeteket önálló elnökségek irányítják.

  • Székhelye: Budapest, 1123 Alkotás u. 44. Fő épület III. emelet 310. sz.
  • Taglétszáma: 1800 fő
  • Levelezési címe: Budapest, 1123 Alkotás u. 44.
  • Telefon: 3564-327, 487-9200/61011, 487-9242 (titkár)
  • Telefax: 3564-327
  • E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Web: tf.hu/mttoe | mttoe.hu
  • Adószáma: 19635428-2-01
  • Bankszámlaszám: 117 12004-20197636 OTP Bp. XII. Fiók
  • MTTOE Alapítvány “ÉPSÉG, ERŐ, EGYETÉRTÉS” Bankszámlaszáma: 1170004-20130893 OTP Bp. I. Fiók

Az MTTOE genezise

Eötvös József vallás és közoktatásügyi miniszter 1886-ban elrendelte a kötelező iskolai tornaoktatás bevezetését. Ennek a rendelkezésnek a következtében országosan fellendült a “tornatanítók” képzése, melynek képző intézménye a Nemzeti Torna Egylet lett.

A torna oktatásával és a “tornatanítók” képzésével foglalkozók 1881. decemberében megalakították a Magyar Tornatanítók Egyletét, melynek elnökéül Matolay Eleket választották.

Az egyesület a két világháború között változó hatékonysággal működött, majd az 1940-es években kényszerűségből megszüntette tevékenységét.

A II. Világháború utáni Magyarországon a civil testületek létrehozásának nem voltak meg a politikai, társadalmi és jogi feltételei.

A hazánkban bekövetkezett politikai rendszerváltás eredményeként az 1989-1990-es évektől fokozatosan kialakult társadalmi változások nyomán megalkotott törvények és jogszabályok elősegítették a társadalom demokratizálódását, a civil testületek megújulását.

Az egyesületi jogról szóló 1989. évi II. sz. törvény alapján 1990. március 8-án dr. Burka Endre elnökletével újjáalakult egyesületünk több mint 100 éves hagyományokra épül, mivel jogelődjének tekinti az 1881-ben létrehozott Magyarországi Tornatanítók Egyesületét.

Működésének első öt éve alatt egyesületünk kivívta a szakmai közvélemény elismerését és lerakta a további fejlődés alapjait.

A Magyar Testnevelési Egyetemen 1994. december 17-én megtartott tisztújító közgyűlésen Dr. Nádori László elnök úr beszámolójában értékelte az elmúlt öt év kezdeti útkeresésének tapasztalatait.

A korábbi elnökség lemondott és a közgyűlés új elnökséget választott. Az egyesület elnöke Dr. Istvánfi Csaba, tiszteletbeli elnöke Dr. Nádori László lett.

Az MTTOE tisztújító küldöttgyűlése 1996.december 14-én és 2001. december 1-én ismét Dr. Istvánfi Csabát választotta elnökéül a következő négy éves ciklusra.

Az MTTOE elnökei:

  • Burka Endre: 1990 – 1991
  • Dr. Nádori László: 1991 – 1994
  • Dr. Istvánfi Csaba: 1995 – től

Az MTTOE szakmai célkitűzései

  • Az egyesület szellemi értékeinek érvényesítése a társadalom testkultúrális problémáinak megoldásában.
  • Az iskolai testnevelés és sport hatékonyságának növelése az egészséges életmód kialakítása, valamint a tehetségek felismerése és gondozása érdekében.
  • A mindennapos testedzés megvalósítása az iskolában.
  • A “Nemzeti Alaptanterv” eredményes bevezetésének elősegítése szakmai segédanyagok, kézikönyvek, egyéb dokumentumok megjelentetésével bemutatók, mintatanítások és tapasztalatcserék szervezésével.
  • A testnevelés tanítás speciális területeinek gondozása ideiglenes és állandó szakbizottságok működtetése révén (iskolafokonként, képzési profilonként, egészségesek-, fogyatékosok sportja, gyógytestnevelés, valamint alkalmi problémák szakmai kezelése).
  • Közreműködés a testnevelés korszerű oktatása érdekében szervezett módszertani továbbképzések rendezésében.
  • Részvétel az egyesület profiljába tartozó pályázatok, szakmai programok megvalósításában ill. véleményezésében.
  • A környezetvédelem és a sport kapcsolatának helyi cselekvési programokba építése.
  • Az olimpiai eszme népszerűsítése és terjesztése a tanulóifjúság körében.

Az MTTOE vezetési célkitűzései

  • Az egyesület társadalmi fontosságának, pozíciójának és rangjának erősítése.Az egyesület tagszervezeteinek és taglétszámának növelése. A pártoló tagok bevonása az egyesület munkájába.
  • Az egyesület irányítási rendszerének megszilárdítása, a működési mechanizmus optimalizálása. Elnökségi funkciók, feladatok pontosítása, vezető munkatársak jogismeretének fokozása.
  • A származtatott jogok alapján működő tagszervezetek önálló szervezeti életének folyamatos fejlesztése.
  • Szükségszerinti együttműködés az ifjúság testnevelésében és sportjában érintett állami és társadalmi szervezetekkel (OM, ISM, MOB, MDSZ, MEFS, MSSZ, SOSZ, FPI, NEVI, MOA, Minisztériumok, Önkormányzatok.
  • Területi szervezeteink és a települési önkormányzatok sportirányítói testületei között a folyamatos együttműködés kialakítása.
  • A testnevelő tanárok életkörülményeinek folyamatos nyomon követése és érdekeik védelme.
  • A nyugállományba vonuló testnevelő tanárok munkájának elismerése, támogatásának, gondozásának kiemelt kezelése. Nyugdíjas klubok szervezése.
  • Az MTTOE népszerűsítése a Magyar Testnevelési Egyetem gondozásában megjelenő “Testnevelők Fóruma” c. kiadványban és közreműködés a lap népszerűsítésében a testnevelő tanárok körében.

Projektek

2024. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!