Tisztelt felvételizők!
Nagy örömmel köszöntjük önöket a felsőoktatási felvételi vizsgával kapcsolatos tájékoztató oldalunkon. Ebben az izgalmas időszakban a jövőjüket alakító diákokkal és családjaikkal találkozni mindig különleges élmény. Az idei évben is számos tehetséges és elkötelezett jelentkezővel találkozunk, akik ambiciózusan vágnak neki a felsőoktatási kihívásoknak.
Az intézményünk minden szempontból elkötelezett abban, hogy a felvételi folyamat gördülékenyen és igazságosan kerüljön lebonyolításra. Célunk, hogy minden jelentkező a saját képességeihez és érdeklődési területeihez leginkább megfelelő helyen folytathassa tanulmányait.
Reméljük, hogy a következő időszakban a felkészülés és a felvételi vizsga során is támogatni tudjuk Önöket. Kérjük, olvassák el figyelmesen az alábbi információkat, és keressenek minket elérhetőségeinken, ha bármilyen kérdés merül fel.
A 2026. évi általános eljárás alkalmassági vizsgáit és felvételi vizsgáit 2026. március 16. és 2026. július 9. között szervezzük. A felvételi vizsgákra jelentkezni szükséges. Az egyes szakok személyes megjelenéshez kötött felvételi vizsgáinak időpontjait a jobb oldali menüsorból tudják majd kiválasztani.
Az adott időpont kiválasztását követően a felvételi vizsga díját (5000 Ft) elektronikus úton bankkártyával kell megfizetni.
A 2026. évi általános eljárásban meghirdetett szakok
Alapképzési szakok:
- Edző alapképzési szak magyar nyelven - levelező, állami ösztöndíjas/önköltséges (aerobik, akrobatikus rock and roll, akrobatikus torna, asztalitenisz, bírkózás, curling, férfi torna, floorball, gyorskorcsolya, jégkorong, kerékpár, kézilabda, kosárlabda, labdarúgás, műkorcsolya, női torna, ritmikus gimnasztika, röplabda, sakk, súlyemelés, tenisz, testépítés- fintesz, tollaslabda, triatlon, vívás, vízilabda)
- Edző alapképzési szak angol nyelven nappali, állami ösztöndíjas/önköltséges (úszás, vívás, judo, kosárlabda, kézilabda, röplabda, labdarúgás, tenisz, férfi torna, női torna, aerobik)
- Edző alapképzési szak magyar nyelven - levelező, állami ösztöndíjas/önköltséges (aerobik, akrobatikus rock and roll, akrobatikus torna, asztalitenisz, bírkózás, curling, férfi torna, floorball, gyorskorcsolya, jégkorong, kerékpár, kézilabda, kosárlabda, labdarúgás, műkorcsolya, női torna, pickleball, rögbi, röplabda, sakk, súlyemelés, tenisz, testépítés- fintesz, tollaslabda, triatlon, vívás, vízilabda)
- Rekreáció és életmód alapképzési szak magyar nyelven nappali,levelező, állami ösztöndíjas/önköltséges
- Sportszervezés alapképzési szak angol nyelven nappali, állami ösztöndíjas/önköltséges
- Sportszervezés alapképzési szak magyar nyelven nappali, levelező, állami ösztöndíjas/önköltséges
- Sporttudomány alapképzési szak angol nyelven nappali, állami ösztöndíjas/önköltséges
- Sporttudomány alapképzési szak magyar nyelven nappali, állami ösztöndíjas/önköltséges
Mesterképzési szakok:
- Humánkineziológia mesterkézési szak nappali, levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Nemzetközi sportdiplomácia mesterképzési szak angol nyelven levelező, önköltséges
- Rekreáció mesterképzési szak nappali, levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Sportmenedzser mesterképzési szak nappali, levelező állami ösztöndíjas, önköltséges
- Sport mentáltréner mesterképzési szak nappali, levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Sportteljesítmény elemző mesterképzési szak levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Testnevelő tanár (2 félév) mesterképzési szak levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Testnevelő tanár (3 félév) mesterképzési szak levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Testnevelő tanár (4 félév) mesterképzési szak levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- 4 féléves gyógytestnevelő tanár mesterképzési szak levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges
- Szakedző mesterképzési szak magyar nyelven levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges (kosárlabda, kézilabda, labdarúgás, kerékpár, pickleball, ritmikus gimnasztika, úszás, férfi torna, női torna)
- Szakedző mesterképzési szak angol nyelven levelező, állami ösztöndíjas, önköltséges (artistic gymnastic, football (soccer), handball, canoe sprint, water polo)
Esélyegyenlőség a felvételi eljárás során (letölthető eljárásrend)
Köszönjük, hogy részt vesznek a felsőoktatási felvételi eljárásban, és sok sikert kívánunk mindenkinek a közelgő felvételi vizsgán.
A szakról röviden
A képzés célja sport mentáltrénerek képzése, akik képesek az egészséges felnőttek és gyermekek mentális képességeinek fejlesztésére, valamint a testi-lelki egészség megőrzésének támogatására a fizikai aktivitás és lelki működések összefüggéseinek ismeretében, felkészültek a sport mentális feladatok megtervezésére, ellátására és értékelésére, továbbá arra, hogy iskolai vagy sportszervezet szinten érzékenyítsék a sportkörnyezet résztvevőit, és tovább növeljék a sportvezetők, edzők, szülők és az ifjúság tudatosságát a fizikai aktivitás és a lelki működések valódi teljesítménynövelő és harmonizáló hatásai felé, továbbá akik a felnőtt- és utánpótlás korú élversenyzők és rekreációs szintű sportolók számára az edzés-és versenyfelkészítő munkába olyan alap sportpszichológiai tudást vezetnek be, amely hozzásegíti őket sportbéli magatartásuk megértéséhez és fejlesztéséhez.
Képzési idő: 4 félév (120 kredit)
A képzettség megjelölése: okleveles sport mentáltréner
A képzést nappali és levelező munkarendben hirdetjük meg. Levelező képzés esetében a tanórákat tömbösítve szervezzük. Képzési napok: kéthetente pénteki és szombati napokon.
Önköltséges finanszírozási forma esetén az önköltség összege: 450.000 Ft/félév
Bemeneti előfeltételek:
Teljes kreditérték beszámításával:
- edző
- testnevelő-edző
- rekreáció és életmód
- humánkineziológia
- rekreációszervezés és egészségfejlesztés
- sportszervezés alapképzési szak
- sport- és rekreáció szervezés alapképzési szak
- rekreációszervezés és egészségfejlesztés rekreációszervező és sportszervezés szakirányai,
- testnevelő tanár szak
- gyógytestnevelő tanár szak
- évi felsőoktatási törvény szerinti főiskolai szintű szakedző és a humánkineziológia alapképzési szakok
- testnevelés (bármely szakpárban) főiskolai szintű képzés
Meghatározott kreditek teljesítésével:
A további alapképzési és mesterképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti szakok tekintetében, a korábbi tanulmányokból – a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján – legalább 60 kredit szükséges az alábbi területekről:
- sporttudomány ismeretekből 20 kredit;
- egészségtudomány ismeretekből 20 kredit;
- társadalomtudományi ismeretekből 20 kredit.
A mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgató legalább 50 kredittel rendelkezzen.
Amennyiben a jelentkező olyan oklevéllel rendelkezik, amely nem teljes kreditértékkel számítható be, az Egyetem Kreditátviteli Bizottsága előzetes kreditelismerési eljárásban vizsgálja meg, hogy az adott mesterképzési szakra történő belépéshez a jelentkező korábban megszerzett kreditjeiből mennyi szakterületi kredit ismerhető el. Az előzetes kreditelismerési eljárást az Egyetem hivatalból folytatja le, az eljárás a mesterképzési szakra történő jelentkezés benyújtásával indul. Az előzetes kreditelismerési eljárás lefolytatásáért a jelentkező az Egyetem Felvételi Szabályzatában meghatározott térítési díjat fizet. (bankkártyás fizetés itt)
Felvételi követelmények
A jelentkező teljesítményét 100 pontos rendszerben értékeli az egyetem az alábbiak szerint
- szóbeli felvételi vizsga: 70 pont
- az oklevél minősítése: 20 pont
- többletpontok (többletpontok (esélyegyenlőség, tudományos diákköri tevékenység, sporteredmény, szakmai tevékenység/tudományos publikáció): 10 pont
Szakfelelős: Dr. Gyömbér Noémi egyetemi docens Pszichológia és Sportpszichológia Tanszék
A szakról részletes információ itt érhető el!
Felvételi vizsga leírása
- szóbeli vizsga témakörei: szóbeli elbeszélgetés a megadott ajánlott irodalomhoz kapcsolódóan, illetve a szóbeli elbeszélgetésre a felvételiző hozzon magával egy rövid, egy oldalas önéletrajzot, és egy szintén egy oldalas motivációs levelet.
- ajánlott irodalom:
- Gyömbér Noémi – Kovács Krisztina: Fejben dől el – Budapest, Noran Libro, 2012
- Lénárt Ágota (szerk.): Téthelyzetben – Budapest: Országos Sportegészségügyi Intézet (2), 2002
- Nicholls, Adam R.: Sportpszichológia az edzői munkában, S. l.: Krea-Fitt Kft 2021
- Gyömbér Noémi, Kovács Krisztina, Ruzits Éva: Gyereklélek sportcipőben - Budapest: Noran Libro (9), 2016 (könyv +munkafüzet)
A szak az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett, államilag elismert magyar felsőoktatási képzés. A szak a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (Nftv.) 15. § (1a) és (4a) bekezdése alapján intézményi hatáskörben került létesítésre, mivel az egyetem az adott képzési területen már rendelkezik jogosultsággal és érvényes intézményakkreditációval. Ennek alapján a képzés Magyarországon jogszerűen indítható. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 67. § (4c) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az Egyetem jelzi, hogy a képzés még nem rendelkezik külső minőségbiztosító értékelésével. Az Nftv. 67. § (4c) bekezdése értelmében az intézmény a nyilvántartásba vételt követő 3 éven belül köteles megszerezni a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) szakvéleményét. A MAB támogató szakvélemények beszerzése 2026.első félévében várható a szak eseteben.
A szakról röviden
A képzés célja, hogy olyan teljesítményelemző szakemberek dolgozzanak a sporttudományban, akik a saját szakterületükön megalapozott elméleti és gyakorlati ismeretekkel bírnak, egyéni és intézményes formában képesek segítséget nyújtani akár a versenysportban, teljesítménysportban szereplőknek (sportolóknak, szakmai stáboknak, döntéshozóknak), akár a rekreációs területen fejlődésre vágyóknak. A sportteljesítmény elemzés a teljesítményt befolyásoló változók megfigyelésének, rögzítésének és értékelésének összesített módszereit foglalja magába, a fő teljesítményelemek érvényes és következetes számszerűsítése, a hatékony edzéstervezés megvalósítása érdekében. A sportteljesítmény-elemzők által elvégzett feladatok közé tartozik a legmodernebb telemetrikus, mérkőzéselemző, teljesítményértékelő eszközök és szolgáltatások készségszintű kezelése és ismerete, videóelemzés és mozgáselemzés rögzítése, azok szinkronizálása, digitalizálása a teljesítmények szinten tartása és fokozása érdekében. Továbbá feladatai közé tartozik a rögzített adatok statisztikai elemzése, az edzők által megfogalmazott teljesítménnyel kapcsolatos kérdések, adatok interpretálásából származó integratív válaszok megfogalmazása. A képzés fókuszában a sportági teljesítmény egyéni elemzése áll, az egyén teljesítményét vizsgálja, hogy azt később sportági értékek mentén integrálja a képzésbe abból a célból, hogy az egyéni, illetve a csapatszintű teljesítmény egységesen növekedjen. Emellett fontos a stratégiai-taktikai elemzések értelmezése, a csapatsportok vizsgálata, illetve a sportszervezeti, sportági mélyelemzés, valamint a nemzeti és nemzetközi szintű teljesítmény és versenyképesség elemzése.
Képzési idő: 3 félév (90 kredit)
A képzettség megjelölése: okleveles sportteljesítmény elemző
A képzést levelező munkarendben hirdetjük meg. Levelező képzés esetében a tanórákat tömbösítve szervezzük. Képzési napok: kéthetente pénteki és szombati napokon.
Önköltséges finanszírozási forma esetén az önköltség összege: 450.000 Ft/félév
Bemeneti előfeltételek:
Teljes kreditérték beszámításával:
- edző
- testnevelő-edző
- a rekreáció és életmód
- a rekreációszervezés és egészségfejlesztés
- humánkineziológia
- a sportszervezés
- sport- és rekreáció szervezés alapképzési szak rekreációszervezés és egészségfejlesztés szakiránya
- az 1993. évi felsőoktatási törvény szerinti főiskolai szintű szakedző alapképzési szak
- testnevelés (bármely szakpárban) főiskolai szintű képzés
Meghatározott kreditek teljesítésével:
A további alapképzési és mesterképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti szakok tekintetében, a korábbi tanulmányokból – a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján – legalább 50 kredit szükséges az alábbi területekről:
- sporttudomány területéről 20 kredit;
- egészségtudomány területéről 15 kredit;
- gazdaság-, társadalom-, szervezés- és vezetéstudományok területéről 15 kredit.
A mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgató legalább 40 kredittel rendelkezzen.
Amennyiben a jelentkező olyan oklevéllel rendelkezik, amely nem teljes kreditértékkel számítható be, az Egyetem Kreditátviteli Bizottsága előzetes kreditelismerési eljárásban vizsgálja meg, hogy az adott mesterképzési szakra történő belépéshez a jelentkező korábban megszerzett kreditjeiből mennyi szakterületi kredit ismerhető el. Az előzetes kreditelismerési eljárást az Egyetem hivatalból folytatja le, az eljárás a mesterképzési szakra történő jelentkezés benyújtásával indul. Az előzetes kreditelismerési eljárás lefolytatásáért a jelentkező az Egyetem Felvételi Szabályzatában meghatározott térítési díjat fizet. (bankkártyás fizetés itt)
Felvételi követelmények
A jelentkező teljesítményét 100 pontos rendszerben értékeli az egyetem az alábbiak szerint
- írásbeli felvételi vizsga: 30 pont
- szóbeli felvételi vizsga: 40 pont
- az oklevél minősítése: 20 pont
- többletpontok (többletpontok (esélyegyenlőség, tudományos diákköri tevékenység, sporteredmény, szakmai tevékenység/tudományos publikáció): 10 pont
A szakról részletes információ itt érhető el!
Szakfelelős: Dr. Sáfár Sándor egyetemi docens, Edzéselméleti és Módszertani Kutató Központ
Felvételi vizsga
Szóbeli felvételi témakörök
- Mérőszámok és markerek az egyéni sportokágakban.
- Mérőszámok és markerek csapatsportok és sportjátékok vonatkozásában.
- Adatforrások típusai a sportban.
- Prediktív analitikai modellek szerepe és jelentősége.
- Elvárások az információs rendszerek esetén.
- Mesterséges intelligencia használata a sportban.
- Elemző szoftverek típusai.
- Videóelemzés vágással, vagy időpecséttel.
- Ügyviteli rendszerek a sportban.
- Különböző versenysorozatok összehasonlító teljesítményértkelése, versenysorozatokon átívelő ranglisták.
- Teljesítmény-értékelő rendszerekről általánosságban az egyéni sportok esetében.
- Teljesítmény-értékelő rendszerekről általánosságban a csapatsportok, sportjátékok esetében.
- Terhelési összetevők minőségi súlyozása a sikeresség érdekében.
- Energiaszolgáltató rendszerek és a teljesítmény kapcsolata a különböző csapatsportok és sportjátékok esetében.
- Energiaszolgáltató rendszerek és a teljesítmény kapcsolata a különböző egyéni sportok esetében.
- Pihenés, regeneráció, alvás hatása a teljesítményre.
- Versenyek értékelési szempontrendszere az egyéni sportágakban.
- Mérkőzések teljesítményértékelése a csapatsportok, sportjátékok esetében.
- Sorozatterhelés és a teljesítmény viszonyrendszere.
- Az utánpótlás korosztály és a teljesítményhez köthető faktorok viszonyrendszere
Kötelező szakirodalom (könyv):
Chris Anderson, David Sally. Számháború - avagy miért van minden másképp a fociban, mint ahogy gondoltad. (2014) Kanári, Akadémia kiadó. >>>
Kötelező szakirodalom (szakcikk):
- Kevin M. Carroll, Caleb D. Bazyler, Jake R. Bernards, Christopher B. Taber, Charles A. Stuart, Brad H. DeWeese, Kimitake Sato, Michael H. Stone. (2019) Skeletal Muscle Fiber Adaptations Following Resistance Training Using Repetition Maximums or Relative Intensity. Sports 2019, 7, 169; doi:10.3390/sports7070169 >>>
- Hugh H. K. Fullagar, Sabrina Skorski, Rob Duffield, Daniel Hammes, Aaron J. Coutts, Tim Meyer. (2015) Sleep and Athletic Performance: The Effects of Sleep Loss on Exercise Performance, and Physiological and Cognitive Responses to Exercise. Sports Med 2015 45:161–186 DOI 10.1007/s40279-014-0260-0 >>>
- Michael J. Hamlin, Catherine A. Lizamore, Will G. Hopkins. (2018) The Effect of Natural or Simulated Altitude Training on High-Intensity Intermittent Running Performance in TeamSport Athletes: A Meta-Analysis. DOI 10.1007/s40279-017-0809-9 >>>
- John A. Hawley, Carsten Lundby, James D. Cotter, Louise M. Burke. Maximizing Cellular Adaptation to Endurance Exercise in Skeletal Muscle. (2018) Cell Metabolism. >>>
- Knut Sindre Mølmen, Sjur Johansen Øfsteng, Bent R Rønnestad. (2019) Block periodization of endurance training – a systematic review and meta-analysis. Open Access Journal of Sports Medicine 2019:10 145–160. >>>
- Brendon O Watson, Gyorgy Buzsáki. (2015) Sleep, Memory & Brain Rhythms, December 2015 Daedalus 144(1):67-82, DOI: 10.1162/DAED_a_00318 >>>
- Olivier Girard, Franck Brocherie, Gregoire P. Millet. (2017) Effects of Altitude/Hypoxia on Single- and Multiple-Sprint Performance: A Comprehensive Review. DOI:10.1007/s40279-017-0733-z. >>>
- Jos Vanrenterghem, Niels J Nedergaard, Mark A Robinson, Barry Drust (2017). Training Load Monitoring in Team Sports. A Novel Framework Separating Physiological and Biomechanical Load-Adaptation Pathways. November 2017 Sports Medicine 47(5):1-8. DOI: 1007/s40279-017-0714-2. >>>
Ajánlott szakirodalom:
- Benjamin C. Alamar. (2013) Sport Analytics A Guide for coaches, managers and other decision makers. Columbia University Press. >>>
- Michael Lewis. (2004) Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game. W. W. Norton & Company. >>>
- David Berri, Martin B. Schmidt, Stacey L. Brook. (2007) Wages of Win. Stanford Business Books. (rendelés alatt)
- Dean Oliver. (2004)Basketball on Paper. Potomac Books. >>>
- John Hollinger. (2015) Pro Basketball Forecast. Washington D.C., Potomac Books. (nem elérhető)
- L. Martin. (2016) Sports Performance Measurement and Analytics. Pearson Educations, New Jersey. >>>
- Stephen Shea. (2014) Basketball Analytics Spatial Training. >>>
- Ambikesh J. Allistair M., Giles O., Peter O’Donoghue. (2018) Sports Analytics: Analysis, visualisation and decision making in sports performance. Routledge Studies in Sports Performance Analysis. >>>
- Kirk Goldsberry. (2019) Sprawlball: A Visual Tour of the New Era of the NBA. Mariner Books. >>>
Online tartalmak és CRM-ek:
https://www.fullfield.info/one-pager - ingyenes hozzáférés igényelhető
https://fivethirtyeight.com/sports/https://www.kirkgoldsberry.com/
A szak az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett, államilag elismert magyar felsőoktatási képzés. A szak a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (Nftv.) 15. § (1a) és (4a) bekezdése alapján intézményi hatáskörben került létesítésre, mivel az egyetem az adott képzési területen már rendelkezik jogosultsággal és érvényes intézményakkreditációval. Ennek alapján a képzés Magyarországon jogszerűen indítható. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 67. § (4c) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az Egyetem jelzi, hogy a képzés még nem rendelkezik külső minőségbiztosító értékelésével. Az Nftv. 67. § (4c) bekezdése értelmében az intézmény a nyilvántartásba vételt követő 3 éven belül köteles megszerezni a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) szakvéleményét. A MAB támogató szakvélemények beszerzése 2026.első félévében várható a szak eseteben.
A szakról röviden
A szak célja rekreáció menedzser szakemberek képzése, akik az aktív, egészségorientált szabadidő kultúra kialakításán keresztül képesek a lakosság életmódját pozitív irányba befolyásolni, és ezáltal hatékonyan hozzájárulni a különböző célcsoportok és egyének életminőségének javulásához. Továbbá képesek a vezetői, irányítói, menedzseri és tanácsadói szerepek, feladatkörök betöltésére a sport, kiemelten a szabadidősport, valamint a rekreáció és az egészségfejlesztés területén sportszervezetekben, egészségügyi, szociális, nevelési-oktatási intézményekben, illetve civil szervezetekben
Képzési idő: 4 félév (120 kredit)
A képzettség megjelölése: okleveles rekreáció menedzser
A képzést nappali és levelező munkarendben hirdetjük meg. Levelező képzés esetében a tanórákat tömbösítve szervezzük. Képzési napok: kéthetente pénteki és szombati napokon.
Önköltséges finanszírozási forma esetén az önköltség összege: 450.000 Ft/félév
Bemeneti előfeltételek:
Teljes kreditérték beszámításával:
- rekreáció és életmód
- a sportszervező
- rekreációszervezés és egészségfejlesztés
- sport- és rekreációszervezés alapképzési szak rekreációszervező és egészségfejlesztő szakiránya
- sport- és rekreációszervezés alapképzési szak rekreációszervező és sportszervezés szakiránya
- felsőoktatásról szóló 1993. évi törvény szerinti főiskolai szintű rekreáció szak
- testnevelés (bármely szakpárban) főiskolai szintű képzés.
Meghatározott kreditek teljesítésével:
A további alapképzési és mesterképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti szakok tekintetében, a korábbi tanulmányokból – a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján – legalább 60 kredit szükséges az alábbi területekről:
- sporttudomány területéről 20 kredit;
- egészségtudomány területéről 20 kredit;
- gazdaság-, társadalom-, szervezés- és vezetéstudományok területéről 20 kredit.
A mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgató legalább 50 kredittel rendelkezzen.
Amennyiben a jelentkező olyan oklevéllel rendelkezik, amely nem teljes kreditértékkel számítható be, az Egyetem Kreditátviteli Bizottsága előzetes kreditelismerési eljárásban vizsgálja meg, hogy az adott mesterképzési szakra történő belépéshez a jelentkező korábban megszerzett kreditjeiből mennyi szakterületi kredit ismerhető el. Az előzetes kreditelismerési eljárást az Egyetem hivatalból folytatja le, az eljárás a mesterképzési szakra történő jelentkezés benyújtásával indul. Az előzetes kreditelismerési eljárás lefolytatásáért a jelentkező az Egyetem Felvételi Szabályzatában meghatározott térítési díjat fizet. (bankkártyás fizetés itt)
Felvételi követelmények
A jelentkező teljesítményét 100 pontos rendszerben értékeli az egyetem az alábbiak szerint
- írásbeli felvételi vizsga: 30 pont
- szóbeli felvételi vizsga: 40 pont
- az oklevél minősítése: 20 pont
- többletpontok (többletpontok (esélyegyenlőség, tudományos diákköri tevékenység, sporteredmény, szakmai tevékenység/tudományos publikáció): 10 pont
A szakról részletes információ itt érhető el!
Szakfelelős: Dr. Lacza Gyöngyvér Rekreáció és Aktív Életmód Tanszék tanszékvezetője, egyetemi docens
Felvételi vizsga
Témakörök:
- A rekreáció és a szabadidő fogalmának értelmezése, a szabadidőtudat fontossága
- A rekreáció irányzatai, szabadidős trendek napjainkban
- Az életminőségünket befolyásoló tényezők, az egészségtudat fontossága
- Szabadidősport a természetben, outdoor rekreáció
- Élményközpontú rekreációs irányzat a stresszkezelés és a flow összefüggései
- Fitnesz irányzat, napjaink fitnesz trendjei
- Korszerű rekreációs programok tervezése
Kötelező irodalom:
- Kovács Tamás Attila (2007): A rekreáció elmélete és módszertana. Fitness Kiadó, Budapest.
Ajánlott irodalom:
- Bánhidi, Miklós (2016): Rekreológia. Magyar Sporttudományi Társaság
- Fritz Péter (2006 vagy 2011.): Mozgásos rekreáció, Rekreáció Mindenkinek 1., Bába Kiadó
Online források:
- Dr. Irmai István: Vízitúrázás E-learning tananyag
- Dr. Lacza Gyöngyvér: Animáció E-learning tananyag
- Dr. Lacza Gyöngyvér: Rekreáció elmélete és módszertana E-learning tananyag
- Nagy Kinga: Sportturizmus alapjai 1., E-learning tananyag
- Várhegyi Attila: Kerékpártábor E-Learning tananyag
- World Health Organisation (publikációk) >>>
- Eurobarometer on Sport and Physical activity (2010, 2014, 2018) >>>
- Európai Lakossági Egészségfelmérés (2012, 2014, 2019) >>>
- A Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia elvi-elméleti és tudomány háttere (11-28.o) >>>
- Dosek Ágoston: Edzői lehetőségek, tennivalók a Fenntartható Fejlődés érdekében. In: Magyar Edző 2017/1 (35-44. oldal) és 2017/2 (45-51. oldal)
- Ujj Zoltán: A magyar sport környezetvédelmi programja >>>
- https://magyaredzo.hu/wp-content/uploads/2014/02/MET_magazin_201701_teljes_20170510_WEB.pdf
- https://magyaredzo.hu/wp-content/uploads/2017/09/MET_magazin_201702_szam_20170824_vegleges_web_kicsi.pdf
- Magyar Turisztikai Ügynökség (2017): Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 >>>
- Molnár Anita: A desztinációs szemlélet bemutatása. Magyar Turisztikai Ügynökség.
- http://www.gkrte.hu/user/magazin2/1965/Molnar_Anita_desztinacios_szemlelet.pdf
- Zsarnóczky Martin (2019): Az egészségturizmus folyamatainak terminológiai változásai. Turizmus Bulletin. 1. szám
- http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/4181/1/TB_2019-01_beliv_-_V_ZsarnoczkyMartin.pdf
- https://mtu.gov.hu/cikkek/egeszsegturizmus
A szak az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett, államilag elismert magyar felsőoktatási képzés. A szak a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (Nftv.) 15. § (1a) és (4a) bekezdése alapján intézményi hatáskörben került létesítésre, mivel az egyetem az adott képzési területen már rendelkezik jogosultsággal és érvényes intézményakkreditációval. Ennek alapján a képzés Magyarországon jogszerűen indítható. A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 67. § (4c) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az Egyetem jelzi, hogy a képzés még nem rendelkezik külső minőségbiztosító értékelésével. Az Nftv. 67. § (4c) bekezdése értelmében az intézmény a nyilvántartásba vételt követő 3 éven belül köteles megszerezni a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) szakvéleményét. A MAB támogató szakvélemények beszerzése 2026.első félévében várható a szak eseteben.













































