;>
Archívum

Cikklista

A Super Bowl reklámszakmai elemzése

A Super Bowl reklámszakmai elemzése

Dr. Berkes Péter, a Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszék adjunktusa a BrandTrend reklám- és marketingkommunikációval foglalkozó online felületen fejtette ki szakmai véleményét az amerikai futball-bajnokság közelgő csúcseseménye, a Super Bowl kapcsán. Az írás elsősorban az esemény reklám- és marketingértékét elemzi.

A teljes cikket itt olvashatja el.

"A túledzés pszichológiai faktorai" szimpózium

"A túledzés pszichológiai faktorai" szimpózium

Tisztelettel meghívunk minden érdeklődőt az MST, az MSTT és az OSEI szervezésében megrendezendő „A túledzés pszichológiai faktorai” című szimpóziumra, mely a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar (1123 Budapest, Alkotás u. 44. Főépület I. emelet) Dísztermében kerül megrendezésre 2010. január 28-án 14:00 órai kezdettel.

Program

  • Stressz, pihentség és alulpihentség a sportban: elméletek és alkalmazások (Stress, Recovery and Underrecovery in Sports: Theory and Application). Előadó: Prof. Dr. Michael Kellmann (Ruhr Egyetem, Bochum, Németország) (angol nyelvű előadás)
  • A sport, mint pszicho-szociális jelenség (Sport as a social phenomenon). Előadó: Univ. Prof. Mag. Dr. Otmar Weiss (Bécs, Ausztria) (angol nyelvű előadás)
  • A terhelhetőség pszichológiai tényezői. Előadó: Dr. Budavári Ágota (Országos Sportegészségügyi Intézet)
  • Stressz, pihentség és alulpihentség élsportolókon történt felmérésének hazai tapasztalatai. Előadó: Dr. Resch Mária (Ph.D)
Moderátor: Dr. Halasi Tamás Ph.D főorvos

A külföldi előadókról röviden:

Prof. Dr. Michael Kellmann tanszékvezető, aki a túledzés szindrómában és a pszichológiai faktoraival az arányos terhelés és pihenés és ennek tüneteiben kutat, 5 évet Ausztráliában is tanított.

Univ.Prof. Mag. Dr. Otmar Weiß, aki a biztonságról a sportban, sportszociológiáról, versenyzés és motiváció, média, tömegkommunikáció, finanszírozás a sportban témák szakértője. Ő 1994-től az osztrák és 2000-től az Európai Sportszociológiai társaság elnöke. Az Eur. Sport Soc. folyóirat szerkesztőségi tagja.

Szerettetel várunk minden kedves érdeklődőt!

Dr. Berkes Péter az Olimpiai lottó bevezetését vizsgálta

Dr. Berkes Péter az Olimpiai lottó bevezetését vizsgálta

Váczi János sportközgazdász és Dr. Berkes Péter, a Sportmenedzsment Tanszék adjunktusa az "Olimpiai lottó" szerencsejáték-termékről fejtette ki a véleményét. A szerencsejáték piacon bevezetésre kerülő, "Olimpiai lottó" nevet viselő új terméknek a segítségével lényegesen bővíthetőek lennének az olimpiai sportági szakszövetségek számára rendelkezésre álló pénzügyi források.

A koncepcióról itt olvashat többet.

Sikeres Nyílt Nap

Sikeres Nyílt Nap

Nyílt Nap 2010 (1) 2010. január 9-én került megrendezésre a hagyományos Nyílt Nap a TF-en. A korábbi évektől eltérően nem a decemberi hónapban, hanem januárban rendeztük, alkalmazkodva a hónap második felében zajló Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításhoz is.

A Nyílt Napon közel 600 érdeklődő vett részt, tekintette meg az előadásokat és a TF-es hallgatók által bemutatott programokat.

Nyílt Nap 2010 (2) A tájékoztató előadások után a résztvevők a szakok jelen lévő képviselőitől kaphattak további információkat és választ esetleges egyéni kérdéseikre. A rögtönzött felmérések azt mutatják, hogy a TF szakjai iránt az elmúlt évekhez hasonlóan töretlenül magas az érdeklődés. A mesterképzés iránt érdeklődők száma természetesen nőtt a tavalyihoz képest, ami a szakok folyamatos beindításának is eredménye.

Nyílt Nap 2010 (3)A TF Nyílt Nap sikeres megrendezéséhez nélkülözhetetlen volt a szakfelelősök, tanárok, a HÖK és technikusok segítségére, amelyet ezúton köszönnek meg a szervezők. Az intézmény legközelebb a 2009. január 22-23. között megrendezendő 10. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon jelenik meg a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban, az „A” pavilon F007-es standján, ahol szeretettel várja az érdeklődőket.

További képek a galériában.

Simon István PhD védése

Simon István PhD védése

Tájékoztatjuk Önöket arról, hogy Simon István PhD hallgató (Nyugat-Magyarországi Egyetemről, Sopron) védésére 2010. január 15-én 11 órakor kerül sor a Főépületben található első emeleti Díszteremben.

A téma címe: A gyógytestnevelés tantárgy vizsgálata az új típusú tanár-diák kapcsolatrendszerben.  Témavezetője: Dr. habil Gombocz János, egyetemi tanár.

Kérjük, ha idejük engedi, tiszteljék meg a jelöltet a jelenlétükkel.

A TFSE új elnökségének alakuló ülése

A TFSE új elnökségének alakuló ülése

A TFSE új elnöksége 2009.december 15-én megtartotta alakuló ülését, melyet Dr. Tihanyi József Dékán Úr is megtisztelt.

TFSE elnökség (2009.12.15)

A TF műhely a Hegyvidéki Adventi Vásáron

A TF műhely a Hegyvidéki Adventi Vásáron

Képek a TF műhelynek a Hegyvidéki Adventi Vásáron történt fellépéséről, mely eseményről korábban már hírt adtunk.

[nggallery id=42]

Hegyvidéki Adventi Vásár

Hegyvidéki Adventi Vásár

Minden évben Adventi Vásár van a Kiss János Altábornagy utca Böszörményi úttól a hegy felé eső részén, ahol karácsonyi vásárfia mellett kemencés lángost és forralt bort is lehet kapni. A színpadon pedig, váltakozva, fellépők adnak műsort. A TF műhely kb. 15 perces műsorára mindkét napon 4-4 órakor került sor (más-más programmal és hallgatókkal).

Megjelent! Nemerkényi-Hidegkuti Krisztina: Sportszótár

Megjelent! Nemerkényi-Hidegkuti Krisztina: Sportszótár

Az angol-magyar, magyar-angol Sportszótár az "English through Sport" című tankönyvben lévő szavakat, kifejezéseket tartalmazza, de az oda-vissza mintegy 18.000 szócikket tartalmazó szótár mindenkinek ajánlható, aki a sport szaknyelve iránt érdeklődik. Ára: 2.500 Ft.

Sportszótár (borító, eleje) Sportszótár (borító, hátulja)

Érdeklődni lehet:  Sportszaknyelvi Lektorátus (TF, Főépület III. 313. szoba) | telefon: 487-9223, 487-9200/1111, 06/30 255 1099 | email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Berkes Péter a kreatív szponzorációról

Dr. Berkes Péter a kreatív szponzorációról

Dr. Berkes Péter, a TF Sportmenedzsment és Rekreáció Tanszékének adjunktusa, a Marketing & Media szaklapban "Közösségi szponzorok" címmel publikált. A cikkben azt járja körül, hogy a vállalati kommunikációs aktivitások olyan alternatív lehetőségek irányába mozdulnak (pl. szponzoráció), amelyek segíthetik a márkával való érzelmi azonosulást. Ma már a szponzoráció esetében is a mennyiségi elérés helyett egyre fontosabb és hatékonyabb a minőségi bevonás. Az igazi szponzorkommunikációt a stratégiai orientáció, a közönség aktív bevonására való törekvés, a hatékonyság mérése és a szponzorációs kampány "élővé tétele", azaz kreatív aktiválása jellemez.
2025. Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem
Minden jog fenntartva!