Szakdolgozat és TDK témák

Dr. Borosán Lívia

  • Neveléssel kapcsolatos nézetek: pedagógus, diák, szülők vonatkozásában
  • A személyiség megismerésének és fejlesztésének lehetőségei
  • A mindennapos testnevelés hatása a személyiség fejlődésére/megvalósítási lehetőségek a gyakorlatban
  • Adaptív tanulásszervezéssel kapcsolatos vizsgálatok
  • Tanárjelöltek és pedagógusok motivációs bázisának vizsgálatai
  • Kezdő pedagógus problémái
  • Reflektivitás a pedagógiai tevékenységben
  • A mozgás, mint személyiségfejlesztő tényező
  • A motiváció szerepe az egészséges életmódra nevelésben
  • Az egészséges életmódra nevelés pedagógiai lehetőségei
  • Az egészséges életmódra nevelés módszerei valamely reformpedagógiai vagy alternatív iskolamodellben

Budainé Dr. Csepela Yvette

  • Egyéni és csapatsportok edző- sportoló interakcióinak vizsgálata
  • A korai mozgásfejlesztés megoldási módozatai az egyes sportágak mozgásanyagának felhasználásával
  • A sportolói mikrokörnyezet szerepe a sportágválasztásban
  • A néptánc jelentősége a 2-6 éves korú gyermekek mozgásügyességének fejlesztésében
  • A ritmikus gimnasztika előkészítő mozgásainak felhasználása a korai mozgásfejlesztő programokban
  • Az alapfokú művészetoktatási intézmények működésének és tapasztalatainak elemzése, kutatása

Csordás Makszin Ágnes

  • A középiskolai (9-12. osztály) testnevelési kerettantervének vizsgálata a „Várható eredmények és célok” magvalósulásának aránya tekintetében.
  • Az általános iskolai (5-8.osztály) testnevelési kerettantervének vizsgálata a „Várható eredménye”k megvalósulásának aránya tekintetében.
  • A sportiskolai 9-12. osztály kerettantervének vizsgálata a”Várható eredmények” két évfolyamos ciklusát elemezve.
  • A Budapesten működő nemzetközi iskolák testnevelési tanterveinek összehasonlítása, elemző értékelése a hazai kerettantervekkel.

Prof. Dr. Gombocz János

  • Sport és nevelés
  • A testnevelő tanár személyisége és pedagógiai tevékenysége
  • Edzők nevelő munkája
  • Az iskola a testi nevelés szolgálatában

Prof. Dr. Soós István

  • Diplomamunka
    • A tanulók motivációja a modern technikai eszközök használatára, a képernyő előtt töltött idő és ennek pedagógiai vonatkozásai
    • A tanulók hangulata a testnevelés órán és ennek nevelési vonatkozásai
    • Sportolók (egyéni és csapat) motivációja és ennek nevelési vonatkozásai
    • Sportolók hangulata és ennek nevelési vonatkozásai
    • A testnevelő tanárok személyisége és ennek megjelenése nevelőmunkájukban
    • Az edzői személyiség nevelő hatása az edzői tevékenység során
  • TDK
    • Neveléssel ellensúlyozható-e a tanulók túlzott képernyő előtt töltött ideje, és ez elveszi-e az időt a fizikai aktivitástól?
    • A kedvező testnevelés órai légkör megteremtése hogyan befolyásolja a tanulók testnevelés órai motivációját?
    • A tanulói motiváció hogyan befolyásolja a különböző nevelési eljárásmódokat?
    • Az edzői nevelés hogyan hat a sportolók motivációjára és sportolói teljesítményre?
    • A testnevelő tanárok személyisége és önmotivációja hogyan nyilvánul meg nevelő munkájukban?
    • Az edzői személyiség hogyan befolyásolja a nevelő munkát és sportolói teljesítményt?