Kutatási témák

Dr. Borosán Lívia
  • Az edzői munka pedagógiai aspektusai
  • A sport hatása a személyiség fejlődésére
  • Vezetői személyiségtípusok szimbólumrendszere, a vezetők hatása a szervezeti tagok szervezethez való viszonyához, szervezet egészének eredményességére, hatékonyságára
  • A mozgás szerepe a szociális életképesség megalapozásában
  • A tanári pályaalkalmasság vizsgálatának módszertani lehetőségei
  • Fekete pedagógia a testnevelő tanári és edzői munkában
Budainé dr. Csepela Yvette
  • A sportági akadémiai képzések pedagógiai jellegű vizsgálata
  • A sportpedagógia aktuális problémái
  • A szurkolók szerepe a sportteljesítményben
  • A zenés-táncos mozgásformák helye és szerepe az iskolai testnevelésben
  • Az alsó tagozatos testnevelés helyzete és vizsgálata sportszakmai szemmel
  • Az értékelés és osztályozás problematikája a testnevelésben
  • A kiválasztás, tehetség - tehetséggondozás pedagógiai kérdései atestnevelésben és a sportban
  • A sportközvetítések, sportműsorok vizsgálata sportpedagógiai szempontból
  • A testnevelés és a sport a felsőoktatási intézményekben
  • A 21. századi mozgásformák és azok pedagógiai hatásai az iskolai testnevelésben és sportban

Csordás Makszin Ágnes

  1. Átfogó elemzés a minőségi testnevelésről, nemzetközi vizsgálat alapján.
  2. A minőségi testnevelés mutatóinak alakulása az EU-ban, nemzetközi vizsgálat alapján.
  3. A posztmodern társadalom és a testnevelés viszonyrendszere Magyarországon.
  4. Értékszemlélet a kerettantervekben.
  5. Motoros tesztek, Eurofit

Prof. Dr. Soós István

  • A pszichikai állapotok (a hangulat és az érzelmek) hatása a hallgatói vizsga- és sportteljesítményre - Mood State and Emotional Intelligence in Academic and Sport Settings (társkutatóként, 2004-)
  • Az ülő életmódú tinédzserek és az inaktív életmód kutatása, valamint ennek a jelenségnek kultúrák közötti vizsgálata - Cross-Cultural Extension of Project STIL (Sedentary Teenagers, Inactive Lifestyles) (témavezetőként, 2005-)
  • Az észlelt autonómia hatásának kutatása, és a testnevelés órai motiváció lehetséges transzferálódása a fiatalok szabadidős viselkedésére, 4 országra (Magyarország Egyesült Királyság, Románia és Szlovákia) kiterjedő vizsgálat - Perceived Autonomy Support in Exercise Settings (témavezetőként, 2016-)
  • Az élsportolók mentális egészségének kutatása a sportteljesítménnyel összefüggésben (társkutatóként, 2017-)
  • A mindennapos testnevelés és a szivacskézilabdázás kutatása Magyarországon (társkutatóként, 2017-)
  • A testnevelő tanárok motivációs stratégiáinak vizsgálata 3 országban (az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Magyarországon) (társkutatóként, 2018-)