Hírek

  • Kollektív szerződést írt alá a TE és a Szakszervezet

    Testnevelési Egyetem,
    2021. július 28.

    Szerda délelőtt az Egyetem Róma termében látták el kézjegyükkel az érintettek az új kollektív szerződést, amely rendezi a Testnevelési Egyetem modellváltást követő foglalkoztatási rendszerét.

    Részletek

  • Tóth Krisztián lett Magyarország 500. nyári olimpiai érmese!

    Testnevelési Egyetem,
    2021. július 28.

    Nagyszerűen versenyezve bronzérmet szerzett a tokiói olimpián a cselgáncsozók 90 kilogrammos súlycsoportjában induló Tóth Krisztián, a Testnevelési Egyetem hallgatója, büszkesége, s ezzel megszerezte a 32. nyári játékok első „TE-hallgatói" érmét.

    Részletek

  • Neves szakemberekkel indul újra az inkluzív sportoktató képzés

    Testnevelési Egyetem,
    2021. július 28.

    A Paralimpiai Játékok idején, az idén ősszel újra indul az inkluzív sportoktató szakirányú továbbképzés a Testnevelési Egyetemen. A TE és a Magyar Paralimpiai Bizottság (MPB) Köztestületének együttműködésében, neves magyar szakembereket fölvonultatva indul a képzés, amelyhez az MPB ösztöndíj pályázatot hirdet a tandíj költségének átvállalása céljából.

    Részletek

  • Fókuszban a tervezés és az irányítás

    Testnevelési Egyetem,
    2021. július 26.

    Az ősszel sportlétesítmény-üzemeltető képzés indul a Testnevelési Egyetemen. A képzés célja olyan sportszakemberek képzése, akik megalapozott elméleti és gyakorlati ismeretek, valamint készségek birtokában képesek üzemeltetőként hozzájárulni a hazai sport megfelelő kiszolgálásához a sportlétesítményeiben.

    Részletek

  • Rendezvényszervezés, sportbiztonság képzés a TE-n

    Testnevelési Egyetem,
    2021. július 23.

    Széleskörű tudással vértezi fel a hallgatókat a Testnevelési Egyetem új képzése. A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megalapozott elméleti és gyakorlati ismeretek, valamint készségek birtokában képesek sportlétesítményekben a rendezvényszervezéshez kapcsolódó munkakörök ellátására, alkalmasak a rendelkezésre álló erőforrások tervezésére, koordinálására és irányítására.

    Részletek

  • Természetjáró tábor (BSc Sportszervező szak, 1. év, levelező)

    Rekreáció Tanszék,
    2021. július 22.

    Levelező természetjáró tábor program a BSc 1. év Sportszervező szaknak (50 fő), pótlás a felsőbb éveseknek (20 fő), és az MA 5 féléves tanárképzés II. éves hallgatói számára (15 fő).

    Részletek

  • Kollektív szerződést írt alá a TE és a Szakszervezet
  • Tóth Krisztián lett Magyarország 500. nyári olimpiai érmese!
  • Neves szakemberekkel indul újra az inkluzív sportoktató képzés
  • Fókuszban a tervezés és az irányítás
  • Rendezvényszervezés, sportbiztonság képzés a TE-n
  • Természetjáró tábor (BSc Sportszervező szak, 1. év, levelező)

Szakdolgozat és TDK témák

Dr. Borosán Lívia

  • Neveléssel kapcsolatos nézetek: pedagógus, diák, szülők vonatkozásában
  • A személyiség megismerésének és fejlesztésének lehetőségei
  • A mindennapos testnevelés hatása a személyiség fejlődésére/megvalósítási lehetőségek a gyakorlatban
  • Adaptív tanulásszervezéssel kapcsolatos vizsgálatok
  • Tanárjelöltek és pedagógusok motivációs bázisának vizsgálatai
  • Kezdő pedagógus problémái
  • Reflektivitás a pedagógiai tevékenységben
  • A mozgás, mint személyiségfejlesztő tényező
  • A motiváció szerepe az egészséges életmódra nevelésben
  • Az egészséges életmódra nevelés pedagógiai lehetőségei
  • Az egészséges életmódra nevelés módszerei valamely reformpedagógiai vagy alternatív iskolamodellben

Budainé Dr. Csepela Yvette

  • Egyéni és csapatsportok edző- sportoló interakcióinak vizsgálata
  • A korai mozgásfejlesztés megoldási módozatai az egyes sportágak mozgásanyagának felhasználásával
  • A sportolói mikrokörnyezet szerepe a sportágválasztásban
  • A néptánc jelentősége a 2-6 éves korú gyermekek mozgásügyességének fejlesztésében
  • A ritmikus gimnasztika előkészítő mozgásainak felhasználása a korai mozgásfejlesztő programokban
  • Az alapfokú művészetoktatási intézmények működésének és tapasztalatainak elemzése, kutatása

Csordás Makszin Ágnes

  • A középiskolai (9-12. osztály) testnevelési kerettantervének vizsgálata a „Várható eredmények és célok” magvalósulásának aránya tekintetében.
  • Az általános iskolai (5-8.osztály) testnevelési kerettantervének vizsgálata a „Várható eredménye”k megvalósulásának aránya tekintetében.
  • A sportiskolai 9-12. osztály kerettantervének vizsgálata a”Várható eredmények” két évfolyamos ciklusát elemezve.
  • A Budapesten működő nemzetközi iskolák testnevelési tanterveinek összehasonlítása, elemző értékelése a hazai kerettantervekkel.

Prof. Dr. Gombocz János

  • Sport és nevelés
  • A testnevelő tanár személyisége és pedagógiai tevékenysége
  • Edzők nevelő munkája
  • Az iskola a testi nevelés szolgálatában

Prof. Dr. Soós István

  • Diplomamunka
    • A tanulók motivációja a modern technikai eszközök használatára, a képernyő előtt töltött idő és ennek pedagógiai vonatkozásai
    • A tanulók hangulata a testnevelés órán és ennek nevelési vonatkozásai
    • Sportolók (egyéni és csapat) motivációja és ennek nevelési vonatkozásai
    • Sportolók hangulata és ennek nevelési vonatkozásai
    • A testnevelő tanárok személyisége és ennek megjelenése nevelőmunkájukban
    • Az edzői személyiség nevelő hatása az edzői tevékenység során
  • TDK
    • Neveléssel ellensúlyozható-e a tanulók túlzott képernyő előtt töltött ideje, és ez elveszi-e az időt a fizikai aktivitástól?
    • A kedvező testnevelés órai légkör megteremtése hogyan befolyásolja a tanulók testnevelés órai motivációját?
    • A tanulói motiváció hogyan befolyásolja a különböző nevelési eljárásmódokat?
    • Az edzői nevelés hogyan hat a sportolók motivációjára és sportolói teljesítményre?
    • A testnevelő tanárok személyisége és önmotivációja hogyan nyilvánul meg nevelő munkájukban?
    • Az edzői személyiség hogyan befolyásolja a nevelő munkát és sportolói teljesítményt?
2021. március 24. (módosítva: 2021. június 5.)