Felhívás állami ösztöndíjas és önköltséges doktori helyekre

Felhívás állami ösztöndíjas és önköltséges doktori helyekreDoktori Iskola, 2017. április 21.

A Testnevelési Egyetem Sporttudományok Doktori Iskola a 2017. szeptember 1-től kezdődő félévre felvételt hirdet természet- és társadalomtudományi témákban jelentkezők részére állami ösztöndíjas és önköltséges helyek betöltésére.
Részletek
Kassay Lili házi vitája

Kassay Lili házi vitájaDoktori Iskola, 2017. április 12.

A Testnevelési Egyetem Sporttudományok Doktori Iskola tisztelettel meghívja Önöket Kassay Lili doktorjelölt PhD értekezésének házi vitájára.
Részletek
Jelentkezési felhívás egyéni felkészülők részére

Jelentkezési felhívás egyéni felkészülők részéreDoktori Iskola, 2017. április 10.

A Testnevelési Egyetem Sporttudományok Doktori Iskola a 2017. szeptember 1-től kezdődő félévre jelentkezést hirdet egyéni felkészülők részére az alábbi programokban doktori fokozatszerzésre:
Részletek
Protzner Anna Gabriella PhD értekezésének nyilvános védése

Protzner Anna Gabriella PhD értekezésének nyilvános védéseDoktori Iskola, 2017. április 07.

A Testnevelési Egyetem Doktori Tanácsa  és a Sporttudományok Doktori Iskola tisztelettel meghívja Önt Protzner Anna Gabriella "Élsportolók neurotranszmitter és vazokonstriktor peptid válasza futószalagon végzett terheléses vizsgálatra" című értekezésének nyilvános PhD védésére.
Részletek
Csáki István PhD értekezésének házi vitája

Csáki István PhD értekezésének házi vitájaDoktori Iskola, 2017. április 07.

A Testnevelési Egyetem Sporttudományok Doktori Iskola tisztelettel meghívja Önöket Csáki István doktorjelölt PhD értekezésének házi vitájára. A téma címe: A tehetségfaktorok poszt és korosztály specifikus vizsgálata elit utánpótlás korú labdarúgók körében.
Részletek
Jelentkezési felhívás doktori képzésre

Jelentkezési felhívás doktori képzésreDoktori Iskola, 2017. április 03.

A Testnevelési Egyetem a 2017. szeptember 1-től kezdődő félévre felvételt hirdet az alábbi programokban – ösztöndíjas és önköltséges – tanulmányokra: Edzés és adaptáció (programvezető: Dr. Pavlik Gábor professor emeritus) Testedzés, szabályozás, anyagcsere (programvezető: Dr. Radák Zsolt...
Részletek
Összefoglaló a II. PhD Szimpóziumról

Összefoglaló a II. PhD SzimpóziumrólDoktori Iskola, 2017. március 21.

2017. február 28-án - rendhagyó módon - a II. PhD Szimpóziumot a Testnevelési Egyetem nyilvános ünnepélyes szenátusi ülése előzte meg, melyen a Doctor Honoris Causa kitüntető címet, valamint a Kiváló PhD Oktatói díjat adták át. Utóbbit Dr. Takács Ferenc professor emeritus...
Részletek

Legfrissebb híreink

Felhívás állami ösztöndíjas és önköltséges doktori helyekre
Kassay Lili házi vitája
Jelentkezési felhívás egyéni felkészülők részére
Protzner Anna Gabriella PhD értekezésének nyilvános védése
Csáki István PhD értekezésének házi vitája
Jelentkezési felhívás doktori képzésre
Összefoglaló a II. PhD Szimpóziumról

Doktori Iskola

Testnevelési Egyetem Sporttudományok Doktori Iskola

  • Az Egyetemi Doktori Tanács elnöke: Dr. Tihanyi József egyetemi tanár, az MTA doktora
  • A Sporttudományok Doktori Iskola vezetője: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár, az MTA doktora
  • Titkár: Rab Tímea | rab.timea@tf.hu | 487-9200/61004

A Doktori Titkárság az Új épület III. emelet 321-es irodájába költözött!

Ötletláda

Kedves Hallgatók! Ötletládánkat azért hoztuk létre, hogy a Doktori Iskola működésével kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat, ötleteiket minél kényelmesebben továbbíthassák részünkre, ezzel is elősegítve a munkákat. Az ötletláda anonim módon működik, de természetesen megadhatják a nevüket is.

Ügyélfogadási idő

  • hétfő: zárva
  • kedd: 9.00 – 12.00
  • szerda: 13.00 – 15.30
  • csütörtök: 9.00 – 12.00
  • péntek: 9.00 – 12.00

Programok

  • 5/1. Edzés és adaptáció (programvezető: Dr. Pavlik Gábor professzor emeritus)
  • 5/2. Testedzés, szabályozás, anyagcsere (programvezető: Dr. Radák Zsolt egyetemi tanár)
  • 5/3. Sport, nevelés- és társadalomtudomány (programvezető: Földesiné Dr. Szabó Gyöngyi professzor emerita)

Bemutatkozás

A Sporttudományok Doktori Iskola a Testnevelési Egyetemen működik, az egyetlen sporttudomány területén működő doktori iskola hazánkban. Az iskolában folyó doktori kurzusok lefedik a sporttudomány egész területét. Természetesen az oktatók orientációját és a laboratóriumok technikai felszereltségét tükrözik a speciális kurzusok. Az iskolában a doktori képzés két természettudományi és egy társadalomtudományi program keretében zajlik, amelyek megfelelnek egyrészt a sportpedagógia, sportszociológia, sportpszichológia, sportmanagement, másrészt a sportbiológia, sportélettan, sportegészségtan, sportorvostan igényeinek. A MAB plénuma a 2004/10/IV.2. sz. határozatával a tudományági elnevezése Sporttudományok lett a Nevelés- és Sporttudományok helyett. A Doktori Tanács 2014-ben a Semmelweis Egyetemről történt leválás után alakul újjá. Tagjai a programvezetők,  törzstagok, témavezetők, valamint 1 fő DÖK képviselő.

A doktori iskola tudományágának interdiszciplináris jellege miatt mindazon infrastrukturális feltételekre szükség van, amelyek mind a természettudományokat, mind a társadalomtudományokat jellemezik. A TF alapvetően rendelkezik azokkal a feltételekkel, amelyek lehetővé teszik a doktori iskola munkáját. A Sporttudományi Kutatóintézet megalakítása jelentősen javította az infrastrukturális feltételeket, és így bizonyos területeken világszínvonalú kutatási feltételekkel rendelkezünk. A természettudományi témák kutatásához az alábbi laboratóriumokkal rendelkezünk: Terhelésélettani laboratórium, Sporttudományi Kutatóintézet, Biomechanika laboratórium, Pszichofiziológiai laboratórium. A hallgatók kutatásának zöme az említett laboratóriumokban folyik, de lehetőségünk van a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kara laboratóriumainak kapacitását is kihasználni. Kiterjedt kapcsolataink révén más hazai és külföldi egyetemekkel kollaborálva igyekszünk tovább növelni az elérhető kutatási módszerek tárházát. Több külföldi témavezetője is van a doktori iskolának, ami az Erasmus program keretei között nyíló lehetőségekkel együtt a képzés minőségének a javítását célozza.

Az alábbiakban felsorolt kutatási tematikák jól példázzák a különböző programokban folyó szakmai munka sokszínűségét és interdiszciplináris jellegét.

1. Természettudományi ág:

  • A gyermekkori rendszeres edzés szerepe a szív fejlődésében
  • A mozgás és a táplálkozási tényezők hatása a stresszválasz neurobiológiai szerveződésére különböző életkorokban
  • Táplálkozás és fizikai aktivitás
  • 7-18 éves iskolai tanulók szomatikus fejlődése
  • A szív-vérkeringési rendszer non-invazív vizsgálatának jelentősége a teljesítőképesség megítélésében
  • Az edzésadaptáció mozgásvégrehajtásban megnyilvánuló, a versenyteljesítményt befolyásoló biomechanikai jellemzői
  • Túlterheléses sportsérülések, térdízületi sportsérülések, izomsérülések
  • Végtagok mozgásának számítógépes szimulációja és idegi vezérlésének matematikai modellezése
  • A mozgás és a táplálkozás hatása az agy normális és kóros öregedésének sejtélettani folyamataira
  • A testmozgás és a glukóz-, valamint a lipid anyagcsere kapcsolata, a diabetes és az elhízás mozgásterápiája
  • Oxidatív stressz és adaptáció fizikai terhelés alatt különböző életkorban

2. Társadalomtudományi ág:

  • A sport szerepe a szocializációban, a sport pedagógiai aspektusai
  • A pedagógiai kutatás módszerei, didaktika, a tanári tevékenység elemzése, pedagógusképzés
  • A tanulási és viselkedészavarok (hiperaktivitás) organikus hátterének feltárása neuropszichológiai megközelítésben
  • A sport a jelenkori társadalomban
  • A testnevelési tantervek elméleti és módszertani alapjai
  • Az életminőség tudományának alapjai (rekreáció)
  • Az ókori és újkori olimpizmus történelmi szerepe és társadalmi háttere
  • Ifjúság és Szocializáció
  • Mozgásszabályozás, mozgástanulás
  • Sport, szakemberképzés és továbbképzés tartalmi, szervezeti korszerűsítése az EU integráció és jogharmonizáció figyelembevételével
  • Az autogén tréning alkalmazása a sportban/iskolában
  • Sporttörténet és sportpolitika

Témavezetők és témák (programonként)

Edzés és adaptáció

  • Pavlik Gábor: A szív-vérkeringési rendszer non-invazív vizsgálatának jelentősége a teljesítőképesség megítélésében

Testedzés, szabályozás, anyagcsere

  • Lacza Zsombor: Őssejt átültetés terápiás lehetőségei a támasztó és mozgató szervrendszerben
  • Radák Zsolt: Oxidatív stress és adaptáció fizikai terhelés alatt különböző életkorban

Sport, nevelés- és társadalomtudomány

  • Bognár József: Pedagógusok pályaválasztása, presztízse és pályaelhagyása
  • Fodorné Földi Rita: Fejlődés neuropszichológia
  • Nemes András: A hazai sportszakember képzés és továbbképzés tartalmi szervezeti korszerűsítése az eu integráció és jogharmonizáció figyelembevételével
  • Sipos Kornél: A szorongás-, a stresszel való megküzdés, és az én-hatékonyság pszichometriai vizsgálata
  • Szikora Katalin: Társadalom, testnevelés és sport összefüggései az ókortól napjainkig- társadalomtörténeti tanulságok
  • Tibori Tímea: Az értékek, a kultúra hatása az életmódra
  • Vermes Katalin: Testértelmezés és testtudat
  • Vingender István: Sport és társadalmi integráció kérdései, a sport és a deviáns magatartásformák összefüggései

Egyebek

További oldalak

Eseménynaptár

április 2017
H K Sz Cs P Szo V
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30