Kerékpártúra

KerékpártúraRekreáció Tanszék, 2017. február 03.

Időpont: 2017. április 22-23. (szombat, vasárnap), helyszín: Káli-medence.
Részletek
Gyalogos túranapok (Bakony)

Gyalogos túranapok (Bakony)Rekreáció Tanszék, 2017. január 26.

Választható gyalogos túranapok: „Utak a Bakony szívében” időpontja: 2017. május 13-14. (szombat, vasárnap). A tábor minden BSc, MSc és MA szakon, minden évfolyamon felvehető a tavaszi félévben, nappali és levelező tagozaton is. Azok a hallgatók, akik a túrát a korábbi félévi...
Részletek
Tavaszi kenutúra (Bodrog)

Tavaszi kenutúra (Bodrog)Rekreáció Tanszék, 2017. január 26.

Időpont: 2017. május 6-7 (szombat, vasárnap)
Részletek
Szabadidősportok tábor, vízi blokk (nappali)

Szabadidősportok tábor, vízi blokk (nappali)Rekreáció Tanszék, 2017. január 26.

Időpont: 2017. május 5. péntek. Helyszín: TF Római-parti vízitelep, 1039 Budapest, Királyok útja 65-67. Vezető oktató: Dr. Irmai István. Találkozó a TF Római-parti vízitelepén 9 órakor, a program 13 óráig tart.
Részletek
Szabadidősportok tábor, természetjárás (nappali)

Szabadidősportok tábor, természetjárás (nappali)Rekreáció Tanszék, 2017. január 26.

Tájékoztató a Sportszervező BSc alapképzés III. éves nappalis hallgatóinak a „Szabadidősportok” tantárgy „természetjárás” blokkjának teljesítéséről. Ideje: 2016. április 7. péntek Túravezető tanárok: Dosek Ágoston egyetemi docens és Várhegyi Attila oktató.
Részletek
Szabadidősportok tábor (levelező)

Szabadidősportok tábor (levelező)Rekreáció Tanszék, 2017. január 26.

Kedves Hallgatók! A harmadéves tanulmányi kötelezettségeitek között szereplő tantárgyat egy nap alatt kell teljesíteni, 2 kredit jár az aktív részvételért. A részvételt szigorúan ellenőrizzük, pótlásra egy év múltán kerülhet csak sor. Felmentést a négy gyakorlóhely egyikéről...
Részletek
Sí-felszerelés próbák rendje 2017-ben

Sí-felszerelés próbák rendje 2017-benRekreáció Tanszék, 2017. január 13.

Az osztatlan tanárképzés, az MA képzés és pótló csoportok számára
Részletek

Legfrissebb híreink

Kerékpártúra
Gyalogos túranapok (Bakony)
Tavaszi kenutúra (Bodrog)
Szabadidősportok tábor, vízi blokk (nappali)
Szabadidősportok tábor, természetjárás (nappali)
Szabadidősportok tábor (levelező)
Sí-felszerelés próbák rendje 2017-ben

Szak- és diplomadolgozat

A “Szakdolgozat 1., 2., 3.” és “Diplomadolgozat 1., 2.” tárgy felvétele

  • Minden félév elején kell leadni nyilvántartó lapot!
  • Csak a tanszék által kitöltött formanyomtatvánnyal (nyilvántartó lap) lehet jelentkezni a tárgyra és kurzusra.
  • A formanyomtatvány megtalálható a Főépület II. emelet 70-es szoba előtt a faliújságon, illetve letölthető innen.
  • A kitöltött és az oktató által aláírt nyomtatványt a szak oktatásszervezőjénél kell leadni, és amennyiben minden rendben van, abban az esetben Pécs Eszter fogja meghirdetni a tárgyat és a kurzust, és ő fogja a hallgatókat jelentkeztetni erre a kurzusra az általa megjelölt oktatóhoz.
  • A tárgyjelentkezés ebben az esetben is a megadott időben történik, kérjük ezt betartani! Utólagosan a megadott időben még pótdíj ellenében lehet jelentkeztetni hallgatót, ezután már nem veszünk fel hallgatónak kurzust (azaz fél évet csúszni fog a tárggyal, ha nem intézkedik időben!).

A szakcsoporthoz tartozó oktatók:  Dr. Dosek Ágoston, Dr. Irmai István, Lacza Gyöngyvér, Nagy Kinga, Vass Zoltán, Bálint János. Akik a megadott tanárok közül választanak, ők semmiképpen ne vegyék fel a sportmenedzseri kódokat, mert ugyan egy tanszék vagyunk (Sportmenedzsment és Rekreáció), de külön kóddal hirdetjük a tárgyakat!

  • A rekreáció szakcsoport kódja: RRC
  • A sportmenedzsment szakcsoport kódja: SMD

Szakdolgozat (BSc): 4., 5., 6. félévben hirdetünk (1, 3, 6 kredittel)
Diplomadolgozat (MSc): 3., 4. félévben hirdetünk (2, 8 kredittel)

Szak- és diplomadolgozat leadása

Helyszín: Főépület II. emelet 69-es szoba. A dolgozatot átveszi: Pécs Eszter.

A dolgozatok leadási határideje 2016. november 25., 12.00 óra. Azok a hallgatók adhatják le a Rekreáció Tanszéknél, akiknek a jelenlegi félévre az RRC betűk szerepelnek a felvett tárgy NEPTUN kódjában.

Amit kérünk:

  • 1 db kötött példányt, amit a sikeres záróvizsga után visszakap a hallgató
  • 2 db CD-t műanyag tokban, az egyetem honlapjáról letölthető hivatalos borítóval (az azonosíthatóság érdekében, magát a lemezt is feliratozva kérjük)
  • aláírt témavezetői hozzájárulás

Fűzött példányt a konzulens tanár nem kér! Az eredetiség nyilatkozat kitöltve, aláírva legyen belekötve a dolgozatba! Az átvételnél ki kell tölteni:

  • átvételi nyilatkozatot, amit fénymásolva a hallgató a kezébe kap, hogy a munkáját átvettük
  • felhasználási engedélyt, amit bele kell tenni a CD-be, és ezzel együtt mehet a Könyvtárba!

Szakdolgozat elnevezést használjuk a BSc képzéseken és a szakirányú továbbképzéseken készített dolgozatra. Diplomadolgozat elnevezést használjuk az MSc és MA képzéseken készített dolgozatra.

Választható témakörök oktatónként

Nagy Kinga

Hazai turisztikai termékek a rekreáció szolgálatában

  1. A magyarországi egészségturizmus célcsoportok / keresleti oldal szerinti értelmezése
  2. A küldőpiacok átrendeződésének vizsgálata a magyarországi wellness-és / vagy a gyógyturizmus területén
  3. A budapesti gyógyfürdők keresleti trendjeinek összehasonlító elemzése
  4. A konferenciaturizmus (MICE) területén alkalmazható rekreációs eszközök
  5. Bor-és gasztroturizmus rekreációs programként való kidolgozása egy konkrét desztináció esetében
  6. A falusi turizmusban rejlő kiaknázatlan lehetőségek
  7. Tematikus utak Magyarországon és/ vagy külföldön (vallási / gasztronómiai / természetvédelmi)
  8. Tematikus parkok Magyarországon (történelmi / rekreációs / állatkert / kalandparkok) elemzése
  9. A magyarországi interaktív látogatóközpontok keresletének / kínálatának elemzése
  10. A magyarországi nemzeti parkok rekreációs programcsomagba történő beillesztési lehetőségei
  11. A kulturális – és sportturizmus turisztikai termékké fejlesztésének lehetőségei egy konkrét desztináció esetében

Sportturizmus

  1. Egy konkrét hazai sportturisztikai termék versenyképességének, piaci pozíciójának elemzése nemzetközi kitekintéssel
  2. Utazási motiváció elemzése egy konkrét aktív / passzív sportturisztikai termék célcsoportja körében
  3. Földrajzi koncentráció vizsgálata egy konkrét aktív / passzív sportturisztikai termék célcsoportja körében
  4. A lovasturizmus magyarországi lehetőségei, fejlesztendő területek
  5. A természetjárás, mint sporturisztikai termék piaci szegmense. Az ökoturizmus célcsoportjai.
  6. A kerékpáros turizmus, mint sporturisztikai termék fejlesztési lehetőségei Magyarországon
  7. A 2014-2020-es tervezési időszakra vonatkozó Nemzeti Kerékpáros Koncepció kritikai elemzése.

Magyarország turizmusának sajátosságai

  1. A magyarországi világörökségi helyszínek szerepe a hazai kulturális turizmus termékpalettáján
  2. A szezonalitás negatív hatásainak csökkentési lehetőségei a rekreáció eszközrendszerével egy konkrét hazai desztináció példáján keresztül bemutatva
  3. A vízi turizmus megjelenési formái, korlátok és lehetőségek
  4. Az orosz vendégek utazási motivációjának vizsgálata a hazai egészségturisztikai piacon.
  5. Alternatív turizmusformák megjelenése, változó igények
  6. Budapest rekreációs lehetőségeinek versenyelőnye, piaci pozicionálása
  7. A tömegturisztikai termékek fogyasztásának trendjei hazánkban
  8. A 2014-2020 között elérhető Európai Uniós források nyújtotta fejlesztési lehetőségek a turizmus területén

Utazásszervezés, utazásközvetítés

  1. Sportturizmusra specializálódott utazási irodák összehasonlító elemzése
  2. Egy konkrét – aktív / passzív sportturizmusra specializálódott – utazási iroda tevékenységének elemzése
  3. A turisztikai csomagajánlatokra vonatkozó piaci igény trendjeinek elemzése

Marketingmenedzsment módszerek alkalmazása a turizmus területén

  1. Márkaépítés, imázsteremtés, pozicionálás egy konkrét turisztikai vállalkozás esetén / turisztikai régió / település / turisztikai termék esetén
  2. Versenytárselemzés egy konkrét turisztikai termék esetében
  3. Az STP stratégia alkalmazása egy konkrét turisztikai termék esetében
  4. Egyedi eladási ígéret (USP) identifikálása egy konkrét turisztikai termék / vállalkozás esetében
  5. Marketingkommunikációs eszközök hatékonyságának vizsgálata egy konkrét turisztikai vállalkozás esetében

Dr. Dosek Ágoston

Sport és környezet

  1. A környezeti nevelés lehetőségei sportrekreációs foglalkozásokon
  2. Környezeti szempontok érvényesülése egyes sportrendezvények szervezésénél
  3. Környezeti szempontok érvényesülése egyes sportágaknál
  4. A környezettudatosság fejlesztésének sportági jellegzetességei
  5. Longitudinális kérdőívvizsgálat SPSS kiértékeléssel, környezeti témakörben (meglévő adatokból)
  6. A reklám pozitív és negatív hatásai a sport szemszögéből (becsaphatók-e a sportolók?)

Sísport

  1. A rövid sí szerepe a mozgástanulásban
  2. Különleges gyakorlatok rövid sílécekkel
  3. A sífutás szerepe és lehetőségei a sportrekreációban
  4. Gyermekek síoktatásának jellegzetességei és gyakorlatanyaga
  5. Síoktatás műanyagpályán

Táborok

  1. Tábori játékok kiválasztása és megszervezése
  2. Természetben űzött sportok (vagy táborozások) jogi vonatkozásainak érvényesülése
  3. Természetben űzött sportok (vagy táborozási részvétel) motivációs bázisa
  4. „Outdoor training”- a sportrekreációs szakember szervezésében
  5. A természetben űzött  „outdoor” sportok képzési sajátosságai Magyarországon és külföldön
  6. Ár és értékarány a táborok szervezésében

Tájékozódás

  1. Emlékezeti teljesítmények összehasonlítása pihent és fáradt állapotban
  2. Veleszületett képesség-e a térképolvasás?
  3. Mentális edzések szerepe a tájékozódási versenyzés eredményességében

Dr. Irmai István

  1. A rekreációs rendezvények hatása az egészséges életmód fejlesztésében.
  2. A rendezvény, mint a rekreáció egyik területe.
  3. Életmódhibák ellen milyen eseményt szervezel?
  4. Családi rekreációs – rendezvények Magyarországon.
  5. A rekreációs rendezvények eszközei.
  6. A rekreáció szemlélet terjesztése a jövőre nézve.
  7. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése gyermekek számára
  8. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése idősek számára
  9. Rekreációs programok, játékok, kitalálása, megszervezése fogyatékkal élők számára
  10. Milyen jótékonysági lehetőségeket kínálhat egy rekreációs esemény-rendezvény?
  11. A szabadtéri rendezvények szerepe a lakosság fizikai aktivitásának növelésében.
  12. Rendezvényszervezés a stressz ellen.
  13. Rendezvényszervezés a súlygondokkal küzdőknek.
  14. Színpadi szórakozás, szórakozási formák.
  15. A rekreációs kajak edzés és az élsport kajak edzés különbségei
  16. A rekreációs kajak edzés előnyei
  17. A vízi rekreációs feladatok veszélyei
  18. A rekreáció hatása a keringési betegségek, daganatos és immunrendszeri betegségek, idegrendszeri, légzőszervi és mozgásszervi betegségekre.
  19. Természetben végezhető rekreációs tevékenységek, vízi sportok környezeti hatásai.
  20. A vízi rekreáció versenyszervezése és versenyrendezése

Lacza Gyöngyvér

Turisztikai és rendezvény animáció

  1. A turisztikai animáció helyzete és fejlesztési lehetőségei Magyarországon
  2. Egy meghatározott régió/megye (Pl. Balatoni térség, Békés megye) turisztikai animációs lehetőségei, azok fejlesztése
  3. Strandok és fürdők animációs lehetőségei Magyarországon
  4. Hazánk egyedi animácios lehetőségeinek femérése, fejlesztési tervének kidolgozása (pl. Kastélyanimáció)
  5. Egy választott strand/szálloda /kemping animációjának értékelése
  6. Egy választott klublánc animációjának bemutatása, szakmai értékelése, magyarországi megjelenésének lehetőségei
  7. Külföldi és hazai turisztikai animációs tevékenységek összehasonlító elemzése
  8. A sport, gyermek vagy show-animáció sajátosságai, a választott terület elemzése
  9. Sport-animáció hazánkban és külföldön
  10. A rendezvény-animáció jelenlegi helyzete hazánkban
  11. Összehasonlító rendezvényelemzés
  12. Csapatépítő tréningek és csapatépítő rendezvények elméleti háttere és gyakorlati megvalosulása
  13. A rekreációs célú sport tevékenységek csapatépítő hatása és ennek elméleti háttere
  14. A szocio-kulturális animáció hazai megvalósulási formáinak vizsgálata
  15. Az animátorképzés sajátosságai (erősségei, gyengeségei) hazánkban
  16. Animátorképzés külföldön, egy klublánc vagy ország/képző intézmény képzési programjának elemzése

Rekreáció elmélet, rekreációs szakemberképzés

  1. A rekreáció elméleti kérdései, hazai és külföldi terminológiai, filozófiai különbségek, azonosságok
  2. A rekreáció irányzatainak magyarországi megjelenési formái
  3. Egy irányzat mélyreható elemzése történeti, filozófiai, antropológiai, pszichológai valamint szociológiai megközelítése (pl.  outdoor vagy az extrém irányzat)
  4. Mit, miért választanak vagy nem választanak az emberek? Azaz a rekreációs tevékenység választásának szociológiai és pszichológiai háttere
  5. Különböző társadalmi csoportok, korosztályok szabadidőeltöltési szokásai, szabadidőeltöltési mintázata
  6. A gyermekek intézményes kereteken belüli vagy azon kívüli rekreációs lehetőségei egy adott térségben , településen vagy társadalmi csoportban
  7. Az időskorúak rekreációja, egy csoport, település, térség vagy intézmény (pl. templomi közösség, falu vagy foglalkoztató központ) időskorúak számára szervezett rekreációs lehetőségeinek elemzése
  8. Munkahelyi rekreáció kis, közép illetve nagyvállalati közegben, egy szféra, szint vagy vállalat szervezett rekreációs tevékenységeinek elemzése, fejlesztési lehetőségei
  9. A munkamánia megjelenési formái, háttere és kapcsolata a rekreációval
  10. Egy választott rekreációs tevékenység elemzése, rekreatív hatásának vizsgálata
  11. Az életminőség kérdései, egy választott csoport, közösség életminőségének vizsgálata, a fejlesztés lehetőségei
  12. A rekreáció intézményi háttere Magyarországon, egy település, terület rekreációs lehetőségeinek felmérése, fejlesztési irányai
  13. Külföldi rekreációs példák bemutatása, azok adaptálási lehetőségei hazánban (pl. éjszakai streetball USA)
  14. A rekreációs szakemberekre való piaci igény egy adott régióban, szférában
  15. A hazai rekreációs szakemberképzés sajátosságai, fejlesztési lehetőségei