Klebersberg Kuno Szakkollégium tanulmányút - Krakkó

Április 28. és május 1. között négy fantasztikus napot tölthettünk el együtt egy tanulmányi kirándulás keretein belül.

Vasárnap reggel indultunk útnak a TF parkolójából, majd a Szlovákiában található Csorba-tó érintésével (ahol még hóval is találkoztunk) érkeztünk meg Krakkó városába. Este megkaptuk a Dr. Szikora Katalin tanárnő által összeállított anyagot, melyben a magyar-lengyel labdarúgásról, Schlosser Imre személyéről, a két híres krakkói csapatról, a Wisla-ról és a Cracovia-ról, illetve az olimpiákról tudtunk meg információkat, kedd este pedig egy Kahoot versenyen mérettettük meg tudásunkat a tanultakból.

Másnap délelőtt meglátogattuk a Wisla Kraków és a Cracovia stadionjait és szurkolói boltjait, majd Auschwitz felé vettük az irányt. A koncentrációs tábort egy idegenvezető segítségével jártuk be, aki részletesen elmesélte, milyen szörnyűségeket kellett átélniük ott az embereknek. A fő megsemmisítő táborba, Birkenauba is eljutottunk, ahol több mint egymillió embert, köztük főleg zsidókat öltek meg, és láthattuk azokat a gázkamrákat is, amelyeket az 1944-ben a németek felrobbantottak, hogy megpróbálják eltussolni tetteiket. Hihetetlen volt hallani, hogy Magyarországról hurcolták ide a legtöbb embert, 430 ezret. Mindenkire nagy hatást gyakorolt ez a néhány, Auschwitzban eltöltött óra.

Kedden reggel a Wieliczka sóbányába vezetett utunk, amely egy 9 szintes bányarendszer, melynek legalsó szintje 327 méter mélyen fekszik. Mi az első 3 szintet látogathattuk meg, egy 3 km hosszú túra keretei belül. A bánya a sókitermelés alakulásának történetét mutatja be az évszázadok alatt. Megtekinthettünk föld alatti kápolnákat, sóból faragott képeket, szobrokat illetve tavakat is. Délután egy szervezett idegenvezetésen vettünk részt, mely során meglátogattuk a több, mint 500 éven keresztül főváros és királyi székhely, Krakkó belvárosát. Megnéztük a krakkói bazilikát, a Wawelt, hallhattunk arról, hogyan kapcsolható össze Lengyelország és a sárkány története, emellett érintettük a Visztula folyót, az óvárost és a piacot is. Vacsora után a hotelben megrendezésre került a Kahoot verseny, melyet a “Hajrá Geri!” csapat nyert meg (Csighy Adrienn és Széles Nóra).

Szerdán eljött a hazaút ideje, de Szlovákiában megint a Magas-Tátra volt az egyik megállóhelyünk. A Bachledka lombkorona sétánynál álltunk meg, melyhez libegőkkel jutottunk fel. Itt egy fák fölötti tanösvény fogadott minket, melynek végén egy 32 méter magas kilátóra lehetett felmászni. A kilátó tetején egy kifeszített háló volt, illetve egy csúszda is rendelkezésre állt lefelé a bátraknak. Örültünk neki, hogy a nagy forgalmi dugó ellenére is jutott időnk meglátogatni ezt a látványosságot, hiszen csodálatos kilátás nyílt a havas hegycsúcsokra.

Úgy gondolom, nagyon tartalmas, felejthetetlen négy napot tölthettünk el együtt, remek csapatépítő volt ez nekünk, de emellett sokat tanultunk a lengyel kultúráról, és szakmailag is fejlődtünk.

Szeretnénk megköszönni a szakkollégiumi hallgatók nevében a szervezést és közreműködést Dr. Szikora Katalin tanárnőnek, Dr. Kalabiska Irina tanárnőnek, Wágner Bernadett ügyvivőnek, Dr. Farkas Péter tanár úrnak és Martony Gergely titkárnak.